تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد:" میلیاردها چشم به انتخابات ما دوخته شده است"

محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور ایران سفر خود به سنگال را کوتاه کرد تا امروز جمعه در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کند.

به‌گزارش خبرگزاری‌های ایران، احمدی‌نژاد، پس از ورود به ایران بلافاصله برای رای دادن راهی مسجد "لرزاده" در جنوب شرقی تهران شد.

وی معمولا در این مسجد رای می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمدی‌نژاد پس از انداختن رای خود در صندوق، گفت، میلیاردها چشم در جهان به ما دوخته شده است تا ببینند ما چگونه سرنوشت سیاسی خود را تعیین می‌کنیم.

وی افزود، بسیاری از کشورهای اسلامی به دنبال یک کشور الگو می‌گردند و ایران را به عنوان الگوی خود انتخاب کرده‌اند.

انتخابات امروز از سوی بسیاری از تحلیل‌گران به آزمایشی برای محبوبیت احمدی‌نژاد در میان جناح‌های مختلف محافظه‌کار ایران بدل شده است. احمدی‌نژاد احتمالا در انتخابات آینده ریاست جمهوری از سوی جناح معتدل محافظه‌کار با چالش‌هایی روبرو خواهد شد. برخی منتقدان، سیاست‌های احمدی‌نژاد در سامان‌بخشیدن به اوضاع اقتصادی را ناموفق ارزیابی کرده‌‌اند، اما وی این اظهارات را رد کرده است.

کنفرانس مطبوعاتی در داکار
محمود احمدی‌نژاد همچنین دیروز پنجشنبه، آمریکا را به علت تاکتیک‌های نظامی این کشور در خاورمیانه و حمایت از اسرائیل دشمن تمام بشریت خواند.

به‌گزارش خبرگزاری فارس، احمدی‌نژاد در یک کنفرانس خبری در حاشیه اجلاس سران سازمان کنفرانس اسلامی در داکار پایتخت سنگال گفت:" آمریکا تنها دشمن اسلام نیست، بلکه دشمن تمام بشریت است."

وی در پاسخ به سوالی درباره تاکتیک‌های نظامی آمریکا در خاورمیانه از جمله حضور ناوهای آمریکایی در سواحل لبنان گفت:" این اقدامات نشان دهنده قدرت آنها نیست بلکه نشان دهنده ضعف آنهاست."

احمدی‌نژاد همچنین تاکید کرد، مسئله هسته‌ای ایران خاتمه یافته است، اما دشمنی آمریکا و غرب با ایران همچنان ادامه دارد.

وی در حالی از پایان یافتن بحران هسته‌ای ایران خبر می‌دهد که شورای امنیت با تصویب سومین مجموعه از مجازات‌های بین‌المللی، فشار به تهران به منظور تعلیق غنی‌سازی اورانیوم را افزایش داده است. تهران نیز اعلام کرده، مسیر هسته‌ای خود را ادامه می‌دهد.

قطعنامه 1803 نظام مجازات‌های اقتصادی و تجاری را که در دو قطعنامه قبلی علیه ایران برقرار شده بود، تشدید می‌کند. این قطعنامه با چهارده رای موافق در برابر یک رای ممتنع به تصویب رسید.

در قطعنامه جدید، فهرست افراد و سازمان‌های مرتبط با برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران که با مسدود شدن دارایی‌ها در خارج و برای برخی ممنوعیت‌های سفر مواجه هستند، طولانی‌تر شده است. این قطعنامه صادرات کالاهای حساس دارای کاربرد دوگانه غیرنظامی و نظامی را به ایران ممنوع می‌کند. قطعنامه مذکور سه‌ماه به ایران وقت می‌دهد تا غنی‌سازی اورانیوم و بازفراوری آن را به حال تعلیق درآورد تا مجموعه جدیدی از مجازات‌ها علیه این کشور تصویب نشود.

نظرهای خوانندگان

مقصود از میلیاردها چشم تصاویر چشمانی است که در رخسار ادمکها بر روی
دلارهای امریکا و یروهای اروپا حکاکی شدهاند و نگران حرکت میلیاردها از ثروت این
ملت مشغول به انتخابات به جیب کمپانیای روسی و کره ای و ونزویلای واروپایی
و غیره هستند. هیچکس سیوال نمی کند این پرونده هستای برای این ملت غیور چقدر
خرج داشته و یا خواهد داشت. مهم این است که نظام ماند تا قردادهای چندین صد میلیارد دلاری بماند.

-- Majid ، Mar 14, 2008 در ساعت 01:26 PM

خوب بود انصافا یک کشور اسلامی را بعنوان نمونه این گل گو اسم می برد که به ایران
بصورت الگو نگاه میکند. اگر امریکای فلان و فلان نبود این نطام کی می توانست
از شر صدام خلاص شود وهنوزرفسنجانی دررویای گرفتن صد بیلیون دلار خصارت
جنگی از صدام بود.

-- Firooz ، Mar 14, 2008 در ساعت 01:26 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)