تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

اولتیماتوم ایران به شرکت‌های نفتی غربی

وزیر نفت ایران اعلام کرد، مهلت تعیین شده برای سه شرکت نفتی و گازی خارجی تمدید نخواهد شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین نوذر، وزیر نفت ایران گفت: مهلت تعیین‌شده برای شرکت‌های "توتال"، "رویال داچ شل" و "رسپول" به منظور توافق در خصوص توسعه دو میدان نفتی و گازی در خلیج فارس، تمدید نخواهد شد.

وی افزود، مهلت تعیین شده که برای این شرکت‌ها ۱۱ خرداد سال ۱۳۸۷ است، اگر در این مدت توافقی بدست آمد قرارداد منعقد خواهد شد، در غیر این صورت متقاضیانی هستند که با ما مذاکره کنند.

نوذری که در حاشیه مراسم امضای یک قرارداد اکتشاف نفتی ۱۱۵ میلیون دلاری با شرکت انرژی دولتی ویتنام موسوم به "پترو ویتنام" سخن می‌گفت، همچنین این موضوع را که اعمال سومین دور از تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران بر سرمایه‌گذاری خارجی ایران تأثیر داشته است، رد کرد.

ایران پیش از این در ماه اکتبر از شرکت‌های "توتال" و "رویال داچ شل" خواسته بود قراردادهای خود را در خصوص طرح عظیم پارس جنوبی تا اواسط سال ۲۰۰۸ میلادی نهایی کنند، در غیر آن صورت این قراردادها را از دست خواهند داد.

ایران که پس از روسیه دارای دومین ذخایر گاز در جهان است، پیشتر به شرکت "توتال" فرانسه هشدار داده بود که در برابر فشارهای سیاسی کشور‌های غربی به منظور قطع همکاری با جمهوری اسلامی تسلیم نشود.
تهران که با فشار فزاینده کشورهای غربی برای کنار گذاشتن برنامه‌های هسته‌ای خود مواجه است، به دنبال جذب سرمایه‌های خارجی برای کمک به توسعه ذخایر عظیم نفتی و گازی خود است.

نظرهای خوانندگان

به جای واژه التیماتوم که فرهنگ های فارسی همه می نویسند« اتمام حجت» پیشنهاد می کنم واژه« هشیارباش» را به کارببرید.پس ازیکی دوبار کاربرد، جا می افتد.نگران نباشید.(هشیارباش ایران به شرکت های نفتی).

-- رهگذر ، Mar 13, 2008 در ساعت 12:33 PM

یا خیلی ساده: هشدار

-- رهگذر ، Mar 13, 2008 در ساعت 12:33 PM

زینهار، اخطار، بیدار باش، خبردار و ... چطور است جناب رهگذر ؟!!
مهم اینه که شرکت نفت ما فقط حسابدار پرورش داده و مهندس نداره جيگر و حالا باید بعد از صد سال سابقه صنعت نفت بریم از ویتنام لوله کش بیاریم.

-- امید ، Mar 13, 2008 در ساعت 12:33 PM

جالب است ، از زمانیکه پای نفت به کشور ما باز شده تا کنون هر حکومتی که بر سر کار امده شعارش نجات منابع نفتی از دست سوداگران و چپاول گران خارجیست و جیره خواران وطنی وابسته به انان !. همه قول میدهند که حق ملت و امت و شهروند و ساکنین محل و بقال و بزاز و عطار و ادم رهگذر ایران را از انان باز ستانند و اسکناس ان را بر سر سفره این گول خوردگان تاریخ بیاورند ! . اما تا حالا که از نتایج این قول و قرار ها چیزی دست ما را نگرفته و بدون خبر دار و هشدار دار و اوی حواست کجاست و اینجور اخطارها ! بیا این خط و این نشون ! اگه از حالا ببعدش هم ما چیزی دیدیم شما هم خواهید دید !!.
داوید.

-- داوید. ، Mar 15, 2008 در ساعت 12:33 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)