تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

حمایت اسانلو از اصلاح‌طلبان در انتخابات

منصور اسانلو، رئيس سنديكاي اتوبوس‌راني تهران اعلام کرد، در انتخابات مجلس هشتم به نامزد‌های ائتلاف اصلاح‌طلبان رای خواهد داد.

به‌گزارش وب‌سایت "نوروز" ارگان اینترنتی حزب مشارکت، اسانلو که در زندان اوین به‌سر می‌برد در یک گفت وگوی تلفنی تاکید کرد، رای به یاران خاتمی تنها راه نجات کشور است.

اسانلو مهمترین دلیل خود از اعلام حمایت از لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان را حمایت آنان از جنبش‌های کارگری در ایران عنوان کرد.

وی تاکید کرد:" معتقدم با اين‌كه اصلاح‌طلبان شايد در برخي مواقع عمل‌كرد مثبتي نداشتند، اما بهترين راه براي حفظ آرمان‌هاي انقلاب 57 حمايت از ياران خاتمي و انديشه خاتمي است."

اسانلو گفت، تحريم و كنار كشيدن، زمينه را تنها براي "انحصار‌طلبان" فراهم مي‌كند و باعث مي‌شود وضعيت كشور بدتر از اين شود.

منصور اسانلو، رئیس هیات مدیره سندیکای کارکنان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه است که به اتهام "تبلیغ علیه نظام" و "اقدام علیه امنیت ملی" به پنج سال زندان محکوم شده است و از حدود هشت ماه پیش در زندان به سر می‌برد.

دوهفته پیش از این، اتحادیه‌های کارگری 41 کشور جهان نیز در حمایت از فعالیت‌های این رهبر کارگری در ایران، راهپیمایی‌های برگزاری کردند.

نظرهای خوانندگان

این خبر دروغ محض هستش که توسط سایت نوروز منتشر شده و هیچ سندیتی هم در تایید این خبر وجود نداره.
اگه قرار بود منصور اسانلو اهل مصالحه باشه تا به حال تو زندان نمیموند و مطمئنا همچین شخصیتی از اصلاح طلبان که اهل مصالحه هستند حمایت نخواهد کرد.

-- آریا ، Mar 12, 2008 در ساعت 04:35 PM

برادر آریا، اسانلو کره ماه که نیست. اگه این خبر دروغ باشه پس فردا اسانلو در می آد و تکذیبش می کنه و در نتیجه اصلاح طلب ها به فضاحت کشیده می شن که بعیده واسه یکی دو تا نماینده بیشتر اینجور آبروی خودشون رو ببرن.

-- دن سیفون ، Mar 13, 2008 در ساعت 04:35 PM

با دن سیمون موافقم

-- mojdeh ، Mar 13, 2008 در ساعت 04:35 PM

آره تو این دوره که نمیشه دروغ به این بزرگی را خیلی راحت نوشت و گندش هم در نیاد.

-- بدون نام ، Mar 13, 2008 در ساعت 04:35 PM

راهت افتاد به اوین فرق کره ماه رو با زندان اوین میفهمی.
وقتی سندیتی برای این خبر وجود نداره باید از روی شخصیت افراد قضاوت کرد.
مثل اینکه اصلاح طلبها برای شما مثل امامزاده هستند که فکر میکنی از این سوءاستفاده ها نمیکنن.

-- آریا ، Mar 13, 2008 در ساعت 04:35 PM

چرا روی دروغ و راست بودن خبر بحث میکنید؛ این وظیفه ای هست که دست اندرکاران رادیو زمانه باید دنبال کنند. اما اینکه آقای اصانلو چنین نظری فرمودند، باید بگویم خیلی هم اشتباه نمودند! در جائی که نه اصلاح طلبی مردم، یا آنهائی که خودشان را به این لقب مفتخر کرده و هفت هشت سالی در ساختار قدرت اینبار با نامی دیگر ادامه دادند و آخرالامر اصلاح در چی و چه و چطور و همه اینها ناروشن مانده، فکر میکنم یک فرد مدافع حقوق سندیکائی - بماند که با شیوه های هوچی گرانه اسانلو هم اصلاً نمیشه موافق بود - بهتر هست به این چنین عرصه ای وارد نشود. نمیدانم این یاران امام یا خاتمی دیگر چه صیغه ای است که در سایت های خارج کشور یهو زبانه کشیده و برایمان دار و دسته راه انداخته اند! انگار دوم خردادی قابلیت مصرفی اش تمام شده و یاران خمینی هم که در سطوح مختلف دزد و دغل از آب در آمده اند و ... حالا هم چشمم ما با ادبیات جدیدی روشن شد در قالب: یاران امام.

-- تقی ، Mar 13, 2008 در ساعت 04:35 PM

جاي تعجب بسيار است كه راديو زمانه خبري را كه تنها يك منبع دارد كه آن هم ذي‌نفع است از كسي نقل مي‌كند كه در زندان است و امكان چك كردن خبر به اين آساني با او وجود ندارد. از اين گذشته حتي منبع اصلي نيز ننوشته كه چه كسي و در چه شرايطي اين مصاحبه را انجام داده است تا دست‌كم قدري از عجيب بودن اين موضع كه به آقاي اسانلو نسبت داده شده بكاهد. در هر حال سواي اين‌كه خبر درست هست يا نه، كه به زودي معلوم مي‌شود، و سواي اين‌كه نقل چنين خبري از سايتي كه در حال تبليغات انتخاباتي است آن هم با شرايطي كه گفته شد حكماً به معيارهاي تنظيم خبر زمانه برمي‌گردد، اما نكته مهم اين است كه زمانه هيچ لزومي در پي جويي جوانب خبر هم نديده و موضع‌گيري ديگر اعضاي سنديكاي شركت واحد را دراين‌باره كاملاً ناديده گرفته است. جهت اطلاع دوستان بايد گفت كه آقاي رضا شهابي از طرف سنديكاي واحد درباره مصاحبه پيش گفته موضعي از قرار زير گرفته است:

http://www.salam-democrat.com/spip.php?article10405

-- علي معظمي ، Mar 13, 2008 در ساعت 04:35 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)