تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

تجمع طلاب معترض مقابل سفارت دانمارک

صدها طلبه خشمگين با گردهمايي اعتراض‌آميز در مقابل سفارت دانمارك در تهران، چاپ مجدد كاريكاتورهاي پيامبر اسلام در روزنامه‌هاي اسكانديناويايي را محكوم كردند.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، حدود 500 طلبه خارجي و ايراني از مدارس حوزه علميه قم با دادن شعارهايي چون"مرگ بر دانمارك"و"مرگ بر آمريكا"، از تمام كشورهاي اسلامي خواستند تا سفراي دانمارك در كشورهايشان را اخراج كنند.

خبرگزاری ایسنا، در گزارشی از مقابل سفارت دانمارک در ایران، با مخابره سخنرانی طلبه‌ای خشمگین نوشت:" اگر زماني كه امام خميني حكم ارتداد سلمان رشدي را اعلام كردند غرب از رشدي حمايت نمي‌كرد امروز دانمارك و كوتوله‌هاي سياسي جرات جسارت به پيامبر ما را نداشت."

تصاویر تجمع 1
تصاویر تجمع 2

تصاویر تجمع 3



براساس این گزارش، تظاهر كنندگان كه اغلب از كشورهاي بنگلادش، تايلند، افغانستان، پاكستان، اندونزي، تاجيكستان و... بودند با شعار "مرگ بر دانمارك"، به سمت سفارت حركت كردند و با پليس ديپلماتيك برخورد جزئی داشتند كه با دخالت پلیس تجمع كنندگان به عقب بازگشتند.

این تجمع پس از گذشت یک‌ساعت و با قرائت بیانیه‌ای پایان یافت.

در بیانیه طلاب معترض، از کشور‌های مسلمان خواسته شده است تا روابط همه‌جانبه خود را "به‌طور قاطع" با کشور دانمارک قطع کنند.

حدود 10هزار دانشجوي خارجي عمدتا از جنوب آسيا و كشورهاي آفريقايي درحال تحصيل دروس مذهبي اسلامي در شهر قم، در130 كيلومتري جنوب تهران، هستند.

پیش از این، يك گروه از قانون‌گذاران دانماركي سفر خود را به ايران - به علت آن‌که تهران از آنان خواسته بود چاپ مجدد اين كاريكاتورها محكوم كنند- لغو کرده بود.

در سال 2006 چاپ 12 کاریکاتور از پیامبر اسلام در روزنامه‌های دانمارک، باعث شد تا افراد خشمگين در ایران پرچم دانمارك را به آتش كشيده و به سفارت دانمارك و به برخی دیگر ازسفارت‌خانه‌هاي غربي در تهران حمله کنند.

نظرهای خوانندگان

ایران... خون گریه کن...
ایران...شرم بر ما باد...
ایرانم...چه به روز تو آوردیم؟
خاک پاکت را جولانگاه چه کسانی کردیم؟
ننگ بر ما باد...
تو چه بودی ومااز تو چه ساختیم...
نفرین تو تا ابد برای ماست...

-- alen ، Mar 13, 2008 در ساعت 03:52 PM

Ey kash zaman bar migasht o haghe entekhab dashtim. Vali ma ke mogholha o badtar az an hamleye arabha ra didim o sarafraz biroun amadim, be lotfe khoda o moghadassatemoun az jorgeye in zaleman ham biroun khahim amad. Doroude faravan be Iraniha o zendeh bad Azadi

-- Nam ، Mar 13, 2008 در ساعت 03:52 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)