تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

نظرسنجی محافظه‌کاران به نفع اصلاح‌طلبان

درحالی‌که چند روز بیشتر به انتخابات مجلس ایران نمانده است، نتایج یک نظرسنجی اینترنتی از سوی محافظه‌کاران نشان می‌دهد که جریان انتخاباتی "ائتلاف اصلاح‌طلبان" با کسب 56.36 درصد آراء، شانس اول پیروزی در این دوره از انتخابات مجلس است.

براساس نظرسنجی اینترنتی وب‌سایت "تابناک"، نزدیک به مجمع‌تشخیص‌مصلحت‌نظام، پس از جریان ائتلاف اصلاح‌طلبان، جریان انتخاباتی "ائتلاف فراگیر اصول‌گرایان" با کسب 23.38 درصد آراء، "جبهه متحد اصول‌گرایان" با کسب 15.97 درصد آراء و "حزب اعتماد ملی" با کسب 4.29 درصد از آراء به ترتیب در مکان‌های بعدی قرار گرفته‌اند.


جمع‌بندی یافته‌های نهایی این نظرسنجی نشان می‌دهد، از مجموع 290 کرسی مجلس ایران، جریان انتخاباتی محافظه‌کاران با کسب 60 درصد صندلی‌ها و جریان انتخاباتی اصلاح‌طلبان با کسب 40درصد صندلی‌ها، ترکیب مجلس هشتم را تشکیل خواهند داد.

نتایج کامل نظرسنجی را ببینید

شکل‌جدید تبلیغات
حدود 4500 نامزدی که برای 290 کرسی مجلس شورای اسلامی به رقابت می‌پردازند برخلاف جریان‌های حزبی، نتوانسته‌اند تبلیغات فراوانی داشته باشند و به همین خاطر می‌توان گفت که مبارزات انتخاباتی این دوره مجلس شورای اسلامی بدون هیچ نکته برجسته تبلیغاتی در جریان است.

رادیو و تلویزیون که در ایران دولتی هستند، از اصل بی‌طرفی پیروی می‌کنند. هیچ مناظره‌ و بحثی تلویزیونی و رادیوئی هم میان مسئولان فهرست‌های مختلف انتخاباتی پیش‌بینی نشده است.

در شهر‌های بزرگ ایران تنها تابلوهای تبلیغاتی بزرگ در حاشیه خیابان‌های پرتردد نصب شده‌‌اند. هزاران جزوه از جناح‌های مختلف میان عابران پیاده توزیع می‌شود. با این حال نامزدهای انتخابات از انتشار تصاویر خود در ابعاد بزرگ منع شده‌اند و فقط اجازه دارند تصاویرشان را در برگه‌ها ویا جزوه‌های کوچک منتشر کنند.

روزنامه‌های ایران هم در روز‌های گذشته و امروز تصاویر کوچکی از نامزدهای مورد حمایت خود را در صفحه نخست چاپ کردند. مسئولان ایران امیدوارند حضور شکننده مردم در انتخابات قبلی تکرار نشود. در انتخابات قبلی مجلس ایران تنها 51 درصد از واجدان شرایط حضور داشتند.

نظرهای خوانندگان

تا زمانی که مشخص نباشد که این از ما بهتران جه گلی بر سر مردم خواهند زد اگر
به شغل نمایندگی انتصاب شوند چه فرق میکند که زیر علم چه گروهی باشند؟؟!!
کل حزب بما لدیهم فرحون (سوره ۳۰ ـ ایه ۳۲ از قران) هر گروهی دلخوش بدانچه تقسیم کرده اند هستند.

-- Majid ، Mar 12, 2008 در ساعت 08:45 PM

ba salam. rastesh in avvalin bar nis ke dar era'eye akhbar inghadr eshtebah mikonid. dar nazarsanjiye site tabnak nayoomade ke eslah talaban 53% ara ro be dast miyavarand. balke gofte shode hodude 35% ke albate az baghye jelotar hastand. ham chenin ragham 40 va 60 % faghat marboot be tehran hast. lotfan dar era'eye akhbat deghat konid.

-- Omid ، Mar 12, 2008 در ساعت 08:45 PM

اين دروغ است. دروغ نه بدان جهت که بخواهند وانمد کنند که راست می کويند. دروغ بدان جهت که اصولا نظر سنجی ای در کار نبوده. آنها فقط برای گرم کردن تنور نمناک و کور انتخابات چنين دروغی می گويند. آنها با اين کار می خواهند مردم را به انتخابات بکشند. آقای خامنه ای از همين حالا دارد تمرين صدا می کند او دارد گلوی خشکش را نرم می کند تا فرياد بزند که مردم مسلمان ايران با اين انتخابات ثابت کرد که پشت سر نظام است. او بخوبی می داند که ديگر کسی نه جلو اوست نه پشت سرش و نه در کنار او. دوستان رهبری با اين طرفند خواهان آنانند تا با ساختن يک رقابت دروغين در مردم شوک وارد کنند. اما و اما آيا مردم ايران يک بار ديگر برای ده هزار و ششصدمين روز و بیست و نهمين سال و شما اين را در ساعت و دقيقه و ثانیه ظرب کنيد آری آيا اين بينهايت دروغ بسنده ی ملت ايران نيست تا اين دروغ آخرينش را باور نکند و بساط اين اربابان خدا را جمع کند. اصلاحطلب و اصولگرا هيچ راهی برای برون رفت ندارند. راه آنها راه خودکشی ست. اين را آيت الله خمينی برای صدام می گفت.

-- بدون نام ، Mar 12, 2008 در ساعت 08:45 PM

این نظر سنجی نمی تونه نشانگر افکار عموم مردم باشه! طیف خاصی از مردم اهل استفاده از اینترنت هستن.

-- Ali ، Mar 12, 2008 در ساعت 08:45 PM

به نظر من دروغ محض است . فقط برای اینکه مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کنند.

-- mansoor ، Mar 13, 2008 در ساعت 08:45 PM

entekhabat e Azad dar Jomhooriye eslami hich mana o mafhoomi nadare ,
ta velayate motlagheye faghih omoore keshvar o bar ohde dare ab az abb tekoon nemikhore ,
chera loghmar o dore dahanemoon bepichim ... bayad raft sare asl e ghaziye ...
8 sall raiees jomhoor End e eslah talab bood , chi shood ... in charkheye bstee az yeja bayad beshkanee ...makhmaliyoo eshgh ast

-- بدون نام ، Mar 13, 2008 در ساعت 08:45 PM

رادیو و تلویزیون که در ایران دولتی هستند، از اصل بی‌طرفی پیروی می‌کنند.
آقایون و خانمهای اونور آب دارم یواش یواش شک می کنم
شخصا فرق هندزفریی رو از آفتابه نمی دونم ولی میدونم این بی طرفی نیست

-- امید ، Mar 13, 2008 در ساعت 08:45 PM

نوشته اید: "رادیو و تلویزیون که در ایران دولتی هستند، از اصل بی‌طرفی پیروی می‌کنند."
شما دیگه چرا!! کجا صدا و سیمای ایران بیطرفه؟!

-- Primo ، Mar 13, 2008 در ساعت 08:45 PM

یک بار دیگر هم در انتخابات حاضر می شوم و به اصلاح طلبان رای می دهم اگر چه می دانم اینها هم هیچکاره اند ولی جناب رهبر بداند که فقط رهبر اصولگرایان است نه مردم ایران

-- محمد ، Mar 13, 2008 در ساعت 08:45 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)