تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

نماینده مردم اردبیل به "خیانت" متهم شد

غلامحسین محسنی اژه‌ای، وزیر اطلاعات ایران، گفت وگوی "نورالدین پیرموذن" سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس هفتم با شبکه تلویزیونی صدای آمریکا را خیانت خواند.

به‌گزارش خبرگزاری ایرنا، اژه‌ای با اعلام این‌که وزارت اطلاعات در این باره تحقیق خواهد کرد، گفت:" این کار قطعا خیانت و زشت بوده و یک فرد حتی اگر در جایگاه نمایندگی هم نباشد به چنین کاری دست نمی‌زند."

"نور‌الدین پیر‌موذن" که صلاحیتش برای انتخابات مجلس هشتم از سوی شورای نگهبان قانون‌اساسی تائید نشده است، اوایل این هفته در گفت وگویی با شبکه تلویزیونی صدای آمریکا، به شدت ردصلاحیت گسترده نامزدهای اصلاح‌طلب را مورد انتقاد قرار داد.

لینک‌های مرتبط در بالاترین
لینک مستقیم گفت وگو در یوتوب

وزیر اطلاعات ایران گفت:"بر اساس مقررات، کسانی که در این مسوولیت‌ها قرار دارند از مصاحبه با رادیوها و شبکه‌های بیگانه منع شده‌اند."

محسنی اژه‌ای همچنین از دیدار محمد‌رضا خاتمی با سفیر آلمان انتقاد کرد. دیداری که محافظه‌کاران هم آن‌را محکوم کرده‌اند، اما محمد‌رضا خاتمی آن را دیداری طبیعی و مطابق به قوانین جاری در راوبط دیپلماتیک خوانده است.

با این حال وزیر اطلاعات می‌گوید، تماس با خارجی‌ها مقررات دقیقی دارد و هرکس نمی‌تواند درباره هرچه خواست با خارجی‌ها صحبت کند. خبرگزاری مهر هم به نقل از وزیر اطلاعات اعلام کرد، اگر قرار باشد برخوردی با خاتمی شود برخورد قضایی خواهد بود و این موضوع به دولت ارتباطی ندارد.

در واکنش به اعتراض محافظه‌کاران، محمدرضا خاتمی با رد اعتراض آنان، از دیدار خود با سفیر آلمان دفاع کرده است، "نورالدین پیرموذن"هم امروز اعلام کرد:"من وارد خطوط قرمز نشدم و هنوز هم به اين خطوط احترام می‌گذارم ولي انتظار داشتم تا كسی به فرياد من و برادرم كه در انتخابات رد صلاحيت شديم برسد."
محافظه‌کاران می‌گویند "پیرموذن" قصد ندارد به ایران باز گردد، اما وی امروز در گفت و گو با خبرگزاری فارس با رد این ادعا گفت، هرچند دلش شکسته شده است، اما به تهران بازخواهد گشت.

نظرهای خوانندگان

تماميت طلبي كه شاخ و دم ندارد. تنندروها بروند راه بهتري براي پدر سوخته بازي پيدا كنند

-- بدون نام ، Mar 12, 2008 در ساعت 01:07 PM

تهمت خیانت زدن تعقیب قضایی ندارد؟ حرف حقیقت زدن خیانت است؟ راستی خیانت به کی به مردم یا تمامیت‌طلب‌ها؟

-- هومن ، Mar 12, 2008 در ساعت 01:07 PM

من یک اردبیلی هستم و از اینکه نماینده شهرم چنین شهامتی دارد که می تواند نظرات و حرف دل مردم خود را آزادنه به گوش جهانیان برساند بخود می بالم.

-- داود ، Mar 13, 2008 در ساعت 01:07 PM

چطور احمدی نژاد حق دارد با شبکه صهیونیستی CNN چپ و راست مصاحبه کند ولی بقیه حق ندارن !

-- فرشید ، Mar 13, 2008 در ساعت 01:07 PM

من یک اردبیلی هستم. اما دکتر پیر موذن متعلق به همه ایرانیان است. متعلق به تمام جوانان ایرانی است که در سایه مخوف اختناق و وحشت و فقر و حصر،سوختن طلایی ترین دوران زندگیشان را به نظاره نشسته اند.

-- علی سربداری ، Mar 15, 2008 در ساعت 01:07 PM

پیرموذن در دوره 8 ساله خود در مجلس کاری برای ایرانیها مخصوصا اردبیلی ها کرد که هیچ وقت مردم آن را فراموش نخواهند کرد..
پیرموذن مال ایران است..مال اردبیل است و افتخاری برای ما هست..
انشالله هر جا هستند موفق و پیروز باشند..

-- علی جوادی ، Mar 22, 2008 در ساعت 01:07 PM

ياشاسين آذربايجان من يك اردبيلي هستم از اينكه آقاي پير موذن عرضه خود را نشان داد به خود مي بالم چه مي شد همه نمايندگان مجلس يا از هر استان يك نفري مثل پير موذن بود چه مي شد ايراني هميشه گلستان داشتيم به اميد روزي كه پير موذن به ايران باز آيد.....

-- امير حسين ، Jun 28, 2008 در ساعت 01:07 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)