تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

کناره‌گیری فرمانده ارشد امریکا در خاورمیانه

دریاسالار ویلیام فالون فرمانده نیروهای مركزی امریكا روز گذشته به‌طور غیر منتظره از سمت خود استعفا كرد.

بی‌بی‌سی‌نیوز با اعلام این خبر نوشت، "ادمیرال ویلیام فالون" روز سه‌شنبه به خاطر اختلاف‌نظر با بوش از سمت خود استعفا کرد. تازه‌ترین اختلاف این دو به حمله نظامی علیه ایران مربوط می‌شود.

با این وجود "رابرت گیتز" وزیر دفاع امریکا کناره‌گیری فرمانده نیروهای امریکایی در عراق و افغانستان را نشانه تغییر سیاست‌های این کشور در خصوص ایران ندانست.

لینک‌های مرتبط در بالاترین

بر اساس این گزارش، پنتاگون نیز اظهارات دموکرات‌ها مبنی بر مفروض کردن استعفای فالون به عنوان نشانه تلاش‌های کاخ سفید برای تغییر سیاست‌های خود و حتی اختلاف میان بوش و فالون را رد کرد.

مطبوعات امریکا از جمله نشریه "اسكوئر" فالون را مردی می‌دانستند که میان دولت بوش و جنگ با ایران، ایستاده است.

در حالی‌که اختلافات بوش و فالون پس از درج مقاله‌ای در نشریه "اسکوئر" علنی شد، با این حال وزیر دفاع امریکا وجود هرگونه تفاوت ویژه میان دیدگاه‌های فالون و بوش بر سر ایران را مردود دانست.

سي‌ان‌ان نیزگزارش داد، استعفاي ويليام فالون به سلاح خوبي در دستان منتقدان كاخ سفيد تبديل شد.

به گزارش تلويزيون سي‌ان‌ان، با كناره‌گيري دريادار ويليام فالون فرمانده نيروهاي مركزي امريكا در خاورميانه قرار است ژنرال "مارتين دمسي" معاون وی، عهده‌دار مسئولیت‌های او شود.

در مقاله نشريه اسکوئر، فالون در موقعيتي شديدا چالش برانگيز مقابل بوش در خصوص جنگ با ايران، به تصوير كشيده شده است. در اين مقاله آمده است، "در دنياي اطراف بوش وجود چنين مخلوقاتي نادر است، اما اين مخلوق قادر نيست بيش از اين به راه خود ادامه دهد چرا که بوش عادت ندارد زيردستاني را كه مانند فالون نظرات و ديدگاهايشان را به راحتي بيان مي‌كنند، تحمل كند."

به نوشته روزنامه گاردین، "جان‌كري" سناتور دموكرات و نامزد سابق رياست جمهوري امريكا خواستار تحقيق كنگره درمورد استعفاي فالون شد. كري در این خصوص گفته است، لازم است كنگره، هر چه سريع‌تر درمورد استعفاي درياسالار فالون تحقيق كند و استعفاي وي نبايد روند جنگ با ايران را شتاب بخشد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)