تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

انتقاد کیهان از برادران خاتمی

روزنامه کیهان تیتر و یادداشت امروز خود را به انتقاد صریح از برادران خاتمی اختصاص داد و از آنان خواست تا در اتخاذ مواضع داخلی و خارجی خود تجدید‌نظر کنند.

این روزنامه در صفحه اول شماره امروز خود با عنوان"نگرانی از پیروزی هسته‌ای ایران در نشست محرمانه با سفیر آلمان" از محمدرضا خاتمی دبیرکل سابق حزب مشارکت به علت ملاقات با سفیر آلمان در آستانه اعمال آخرین دور تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه تهران انتقاد كرد.

کیهان آن‌چه را كه نسخه‌ای از بخشی از مذاكرات محمدرضا خاتمی و" هربرت هونسوویتس "سفیر آلمان در تهران درباره‌ی بحران هسته‌ای و انتخابات آتی ایران خوانده است، منتشر کرده و نوشت، انتظار می‌رفت خاتمی سفیر این کشور اروپائی "متخاصم" را به چالش بكشد و احساسات قلبی خود را عنوان نكند.

متن کامل خبر
متن کامل یادداشت

محمد‌رضا خاتمی نیز امروز در گفت وگویی با رادیو دویچه‌وله آلمان با تایید این دیدار اعلام کرد، دیدار‌های دیگری با سفرای سایر کشور‌های خارجی در ایران داشته است.

وی به خبرنگار این رادیوی اروپای گفت:" ملاقات من با سفیر آلمان به درخواست وی بوده و طبعا در این ملاقاتها ما تلاش می‌كنیم آن چیزی را كه در راستای منافع ملی كشورمان هست پیگیری بكنیم."

محمدرضا خاتمی از معاونان سابق رئیس مجلس و نیز از سران سابق حزب مشاركت ایران اسلامی از احزاب اصلی جریان اصلاحات است. وی كه همسر نوه آیت‌الله روح‌الله خمینی بنیانگذار انقلاب است، همچنان در هیات اجرایی حزب مشاركت عضویت دارد. بحث بر سر این دیدار ابتدا روز یكشنبه هفته‌جاری هنگامی آغاز شد كه محمد‌رضا باهنر نایب رئیس مجلس ایران در آستانه برگزاری انتخابات مجلس در مناظره‌ای با محمدرضا خاتمی ضمن ابراز نگرانی در مورد دیدار و ارتباط با دشمنان به طور علنی از خاتمی خواست دیدار خود با سفیر آلمان را تایید كند و خاتمی این دیدار را تایید و تاكید كرد در دیدار با سفیر آلمان به وی اعلام كرده است كه هرگونه قطعنامه‌ای برضد تهران به پیشرفت دموكراسی در ایران لطمه وارد خواهد كرد.

روزنامه كیهان همچنین در یادداشت امروز خود با انتقاد از مواضع انتخاباتی محمد خاتمی رئیس‌جمهور سابق ایران، به طور غیرمستقیم وی و برخی دیگر از سران اصلاح‌طلب را به " بوقلمون صفتی و شترمرغ نمایی" متهم کرد و نوشت:" بیایید خودمان را جای یك سمپات این مجموعه بگذاریم و ببینیم آیا سرسام و سرگیجه گرفتن و انگشت‌نما شدن و احساس توهین كردن حق اوست یا نه؟"

کیهان با اشاره به این نکته که جریان اصلاحات یک روز خاتمی را سردار اصلاحات و یک روز شاه "سلطان حسین صفوی" می‌خوانند، نوشت:".... در میتینگ‌های انتخاباتی مكرر در مكرر اعلام می‌كنند ای هواداران، بیایید بازی آن‌ها را به هم بزنیم كه اگر بیایید می‌توانیم اكثریت مجلس را هم به دست بگیریم!"

محمد خاتمی هفته گذشته در جمع ردصلاحیت‌شدگان اعلام کرده بود که باید بازی کسانی که می‌خواهند مردم پای صندوق‌های رای نیایند را به هم بزنیم.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)