تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

آغاز انتخابات پارلمانی در اسپانیا

انتخابات پارلمانی اسپانیا برای تصمیم‌گیری درباره ادامه حاکمیت حزب سوسیالیست این کشور، آغاز شد.

رویترز در این خصوص نوشت، در حالی که مسئله رکود اقتصادی محور رقابت‌های انتخاباتی است، قتل "ایزائیس کاراسکو" عضو شورای شهر "موندراگون" در روز جمعه که تمام احزاب اسپانیا، پارتیزان های باسک (اتا) را در مورد آن مقصر می‌دانند، بار دیگر عمق اختلافات سیاسی در اسپانیا را نشان داد.

بی‌بی‌سی‌نیوز نیز از حضور ۳۵ میلیون رای دهنده در این انتخابات که "خوزه لوئیس زاپاترو" نخست وزیر سوسیالیست اسپانیا را در مقابل "ماریانو راخوی" رهبر حزب راست‌گرای "مردم" قرار داده، خبر داد.

به گزارش رویترز، بیکاری در اسپانیا در سال گذشته پس از ‌٢٩ سال بار دیگر افزایش یافت و از ماه ژوئن تاکنون‌ با افزایش ٣٠٠ هزار نفری تعداد بیکاران، شمار آن‌ها به ‌٣/٢ میلیون نفر رسیده است.

بسیاری از ناظران، ورود بی‌سابقه‌ ۳ میلیون مهاجر به اسپانیا را که اکثر آن‌ها از مراکش، اروپای شرقی و آ‌مریکای لاتین هستند در ۸ سال گذشته بی‌سابقه دانستند و از این مسئله ابراز نگرانی کرده‌اند.

بر اساس یک نظرسنجی، سوسیالیست‌ها در انتخابات امروز ‌۴۳.۴ تا ۴۳.۹ درصد آراء را به خود اختصاص می‌دهند و "حزب مردم" ماریانو راخوی بین ۳۹.۳ تا ‌۳۹.۵ درصد آراء را بدست خواهد آورد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)