تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دفاع محمد‌رضا خاتمی از ملاقات با سفیر آلمان

محمدرضا خاتمی در واکنش به خبر دیدار وی با سفیر آلمان در ایران گفت: "من آن‌قدر عقل دارم که وقتی با یک سفیر خارجی ملاقات می‌کنم مواضع انقلابی‌ام را حفظ و براساس مصالح و منافع ملی حرکت کنم."

رسانه‌های وابسته به جناح محافظه‌کار هفته گذشته اعلام کردند که محمد‌رضا خاتمی دبیرکل سابق حزب مشارکت در دیداری مخفیانه‌ با سفیر آلمان در ایران، به وی گفته است که "بزرگترین چیزی که می‌تواند احمدی‌نژاد را سرپا نگه دارد و حتی در انتخابات ریاست جمهوری آینده موجب انتخاب دوباره او شود، پیروزی در پرونده هسته‌ای است که غرب باید در این باره چاره ای بیندیشد."

متن کامل ادعای رسانه‌های محافظه‌کار

به گزارش خبر‌گزاری‌ ایسنا، محمد‌رضا خاتمی که با محمد‌رضا باهنر در محل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان مناظره می‌کرد، افزود: "وقتی سفرا به یک کشوری می‌روند این آزادی را دارند که با شخصیت‌های حقیقی و حقوقی آن کشورها ملاقات کنند. البته منابع امنیتی نیز این‌ مسائل را زیر نظر دارند و ما در این ملاقات منافع ملی را دنبال کردیم."

متن کامل گزارش مناظره خاتمی با باهنر: قسمت اول - قسمت دوم

رسانه‌های محافظه‌کار با اعلام این نکته که "در جریان تحصن نمایندگان مجلس ششم در سال ۱۳۸۲ که در اعتراض به ردصلاحیت‌های صورت گرفت، سفیر آلمان ضمن حضور در جمع نمایندگان متحصن حمایت خود را از اقدام آنان اعلام کرده است" از انجام این دیدار در شرایطی که آلمان در دور سوم تحریم‌ها برضد ایران نقش مهمی داشته است، به شدت انتقاد کرده‌اند.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به این انتقاد‌ها اعلام کرد: "فرق ما با برخی از دوستان این است که آن‌ها در خلوت یک چیزی می‌گویند و در جاهای دیگر یک چیز دیگر، ولی ما حرف‌مان پشت و رو ندارد و این روش را نمی‌پسندیم."

این در حالی است که خبرگزاری فارس در واکنش به دیدار اخیر خاتمی با سفیر آلمان به نقل از "الیاس نادران" نوشت:"وقتی که یک مقام سیاسی غیرمسئول چنین اقدامی را در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام می‌دهد، یک پیام خارجی دارد و آن این است که حمایت بیگانگان را نسبت به خود جلب کنند."

اما خاتمی با رد چنین برداشتی از این ملاقات گفت: "مصالح ملی را نیز می‌شناسم و می‌دانم که در این ملاقات‌ها باید چگونه برخورد کرد."

نظرهای خوانندگان

In ha hameh yek bazi ast bara-yeh inke mar-dom fekr konand in agah-yawn ba ham ekhte-lofee darand va dele-shawn khosh ba-shad. Hameen

-- Abbas ، Mar 9, 2008 در ساعت 12:53 PM

حکومت ولايت فقيه فقط يک حکومت بر پا دارنده مراکز پرورش شهيد نيست. او صغير پرور نيز هست. برای همين هم ما تا زمانی که جمهوری اسلامی داريم جمهوری و لايت کبير بر صغير است و اين همان معنی عميق رهبر کبير انقلاب و رهبر معظم انقلاب است برای اولی و آخرين رهبر جمهوری اسلامی. و نگفتم دومين برای اينکه خوشبختانه اگر رهبر اول هم کيش شخصيتش و هم احتياطش به اندازه ی بود که کسی مثل حجت الاسلام و بعد آطت الله خامنه ای را جانشین خود کند ولی خوشبختانه آقای خامنه ای کاری کرد که قهرا و حکما آخرين رهبر جمهوری اسلامی خواهد بود. اين برخورد با خاتمی که خئودش پايبند به ولايت است چيز تازه ای نيست همين برجورد با بازگان هم شد وقتی او با برجينسکی دست داد و... و برای امير انتظام چها که نکرند و چه شکنجه ها که نشد و اينک بايد او را بخاطر عدم صغارتش و سرکشیش قديمترين زندانی چهان ناميد. او امروز زندانبانانی دارد که سنشان جوانتر از سالهای زندانی عباس امير انتظامند. اين نظام تنها شهيد پرور نيست بلکه صغير پرور نيز هست و اين هر دو يکی ست.

-- بدون نام ، Mar 9, 2008 در ساعت 12:53 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)