تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

احتمال از سرگیری مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا

منوچهر متكی وزیر امورخارجه ایران اعلام کرد، كشورش ممكن است مذاكرات هسته‌ای با اتحادیه اروپا را از سر بگیرد.

متكی درحالی این خبر را اعلام كرد كه محمود احمدی‌نژاد چهارشنبه گذشته در پی تصویب قطعنامه ۱۸۰۳ شورای امنیت سازمان ملل، ادامه مذاكرات با اتحادیه اروپا را در خصوص مسئله هسته‌ای منتفی اعلام كرده بود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، وزیر امورخارجه گفت: "مواضع ما در موضوع مذاكرات روشن است. ما مسیر قانونی‌مان را در زمینه‌ی احقاق حقوق خود ادامه می‌دهیم. مسائل ما با آژانس حل شده است و حاضریم پیرامون مسائل مختلف دیگر در جهان از جمله اشغال، نظام ناعادلانه، خلع سلاح و عدم اشاعه با جامعه‌ی بین‌الملل و طرف‌های موثر گفت‌وگو کنیم."

متكی در یك كنفرانس بین المللی در تهران صحبت می‌كرد كه تلاشی دیگر از جانب ایران برای متقاعد كردن غرب به ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای خود به شمار می‌رود. این كنفرانس در وزارت امور خارجه ایران برگزار می‌شود و حدود پنجاه محقق و سیاستمدار از كشورهای مختلف از جمله ژاپن، آمریكا، ایتالیا و اردن در آن حضور دارند.

خبرگزاری مهر نیز با انعکاس بخش دیگری از کنفرانس خبری وزبر امورخارجه ایران، به نقل از وی نوشت که جمهوری اسلامی در چند روز آینده نسبت به قطعنامه اخیر شورای امنیت موضع رسمی خود را اعلام خواهد کرد.

متكی ادامه داد، ایران به همكاری خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی به صورت یك عضو این آژانس ادامه می‌دهد. وی خاطر نشان كرد، گزارش‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان می‌دهند برنامه‌های هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است و مخالفت‌های غرب با انگیزه سیاسی مطرح می‌شود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد چندی پیش در خصوص اعمال سومین قطعنامه تحریم‌ها علیه ایران به دلیل امتناع این كشور از متوقف كردن فعالیت‌های هسته‌ای رای داد. مقامات ایران قطعنامه جدید را محكوم كرده‌اند.

نظرهای خوانندگان

baz bazibazi shoro shod? ajab

-- hadi ، Mar 10, 2008 در ساعت 06:16 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)