تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

کروبی: من می توانم دموکراسی را با شرایط ایران تطبیق دهم

مهدی کروبی در مصاحبه با نیوزویک از اصلاح طلبان و محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین بشدت انتقاد کرد.

به گزارش فردا نیوز که مصاحبه کروبی با نیوزویک را منتشر کرده بود، وی در این مصاحبه اعلام کرد که با مقامات رده بالای کشور گفتگو کرده تا بخشی از نامزدهای ردصلاحیت شده مجلس تائید صلاحیت شوند.

کروبی در پاسخ به اینکه دموکراسی در ایران از چه طریق امکان پذیر است، گفت: «ما وضعیتی مشابه مانند آلمان نداریم. مردمی هستند مانند من که می دانند کجا زندگی می کنند و چگونه دموکراسی را برای کشور خود تطبیق دهند. برخی هم هستند که تا فرصتی بدست آمورند، از این آزادی سوءاستفاده می کنند.»

رئیس پیشین مجلس ششم که بسیاری از نمایندگان آن به دلیل تحصن رد صلاحیت شدند، در مصاحبه با نیوزویک به انتقاد از اصلاح طلبان پرداخت و گفت: «آنها اسلامیت جمهوری اسلامی را زیر سئوال بردند. جمهوری اسلامی، نظامی برآمده از مردم است در کشوری که اکثریت مردم آن مسلمانند. از سوی دیگر، این روزها مردمی هستند که جمهوریت نظام را زیر سئوال برده و به آرای مردم احترام نمی گذارند.»

وی در انتقاد از دولت احمدی نژاد گفت: «بخاطر تقلب های رخ داده در انتخابات ریاست جمهوری سال 2005، من نمی خواهم که درباره این دولت نظری بدهم. اما من برای آنها آرزوی موفقیت می کنم، چون که ناکامی های اقتصادی و سیاست خارجی موجب اذیت مردم می شود.»

مهدی کروبی از احتمال تقلب در انتخابات ابراز نگرانی کرد و به نیوزویک گفت: «مردم به تقلب ها حساس تر شده اند. هم چنین، دولت قبلی ما به اندازه کافی برای صیانت از آراء مردم قوی نبود. حتی آقای خاتمی نیز قرار بود که گزارشی از مشکلات انتخابات آماده کند که خود بی میلی نشان داد. من نمی خواهم اکنون آتش را به سمت آقای خاتمی بگیرم، چون من به آقای خاتمی علاقه مندم و به ایشان احترام می گذارم»

مهدی کروبی که پس از شکست انتخاباتی در مقابل احمدی نژاد در سال 1384 از کلیه مسوولیت های دولتی استعفا داده و حزب اعتماد ملی را تشکیل داد، درباره شیوه حضور حزب اعتماد ملی در انتخابات گفت: « ما اعضای حزب خود را به عنوان کاندیدا خواهیم داشت. لزوما من نخواهم بود، اما کسی خواهد بود که از اعضای حزبمان است. من فکر می کنم زمان فعالیت های اصلاح طلبانه از هم گسیخته و بی برنامه سر رسیده است.»

----------------------
متن مصاحبه مازیار بهاری با مهدی کروبی در نیوزویک

نظرهای خوانندگان

اینجا که اثری از "انتقاد تند" نبود. همان حرفهای همیشگی شیخ قلابی اصلاحات بود. در انتخاب عنوان تیترها بیشتر دقت کنید.

-- هاتف ، Mar 8, 2008 در ساعت 04:48 PM

بالاخره مصاحبه با Newsweek یا Newyork Times؟ بی دقتی در رادیو زمانه نگران کننده شده...

-- سامان ، Mar 9, 2008 در ساعت 04:48 PM

man 50 tomanamo mikham!!!

-- amir ، Mar 9, 2008 در ساعت 04:48 PM

این جناب آقای کروبی برود دنبال یکی مثل شهرام جزایری تا پول انتخاباتش را از او بگیرد و حرف ازدموکراسی نزند. اینها همه آدمهای فاسدی هستند که مملکت را قرق کرده اند. چه اصلاح طلب وچه اصولگرا همه سروته یک کرباسند و برای فریب جهانیان و اینکه بگویند درایران امکان دارد اگریک گروه بیاید , آزادی را هم باخود میاورد. اما اینچنین نیست . مملکت ما فعلاً دردست نظامیان است و این آخوندها بازیچه دست آنان هستند و خودشان هم فاسدند و هم ظالم.

-- خسرو ، Mar 9, 2008 در ساعت 04:48 PM

بخاطر تقلب های رخ داده در انتخابات ریاست جمهوری سال 2005، من نمی خواهم که درباره این دولت نظری بدهم. اما من برای آنها آرزوی موفقیت می کنم، چون که ناکامی های اقتصادی و سیاست خارجی موجب اذیت مردم می شود.»طفلک اصلا انتقاد نکرده!

-- قاسم ، Mar 9, 2008 در ساعت 04:48 PM

به نظر من آقای کروبی باید با دنیای سیاست خداحافظی کرده و به فکر چگونگی گذراندن دوران بازنشستگی خود در روستایی دور افتاده باشد.

-- دوست ، Mar 12, 2008 در ساعت 04:48 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)