تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

"آرزوی اقتدار‌گرایان نباید تحقق یابد"

مهمترین حزب سیاسی اصلاح‌طلب در ایران با صدور بیانیه‌ای از مردم این کشور خواست با حضور در صحنه انتخابات مجلس که 24 اسفند برگزار می‌شود، مانع تحقق آرزو‌ی "اقتدارگرایان" شوند.

به گزارش وب‌سایت "نوروز" ارگان رسمی حزب مشارکت، در این بیانیه با انتقاد صریح از جمهوری اسلامی آمده است:" قرار نبود در نظام جمهوری اسلامی عدالت به پوستینی وارونه‌ و آزادی به عطیه‌ای حکومتی آن هم در محدوده‌ای تنگ و جناحی تبدیل شود."

متن کامل بیانیه را بخوانید

در بیانیه حزب مشارکت همچنین با انتقاد از عملکرد شورای نگهبان در حذف بسیاری از چهره‌های برجسته اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس هشتم، تاکید شده است:" کسانی رد صلاحیت شدند که چشم و گوش بسته مطیع هر فرمانی نبودند و «صلاح مملکت خویش را به خسروان» نمی‌سپردند."

اصلاح‌طلبان، نيروهاي محافظه‌كار را كه قواي مقننه و مجريه در اختيار دارند، مسئول كامل آن‌چه تنزل خطرناك سطح زندگي مردم توصيف كردند، مي‌دانند. در اين ميان، كارشناسان بر لزوم يادآوري و طرح راه‌حل‌هاي ريشه‌اي و فراگير براي برطرف كردن مشكلات معيشتي مردم ايران، تاكيد دارند. در اين شرايط، نيروهاي سياسي اصلاح‌طلب و محافظه‌كار در تلاش براي متقاعد كردن راي‌دهندگان به اين موضوع هستند كه راي دادن، مقدمه حل اين مشكلات خواهد بود.

بر همین اساس حزب مشارکت در بخش دیگری از بیانیه خود با تاکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات، می‌‌آورد:" ما از مردم عزیز ایران می‌خواهیم هوشیارانه مراقب حرکات اختلاف‌افکنی باشند که از سوی اقتدارگرایان و گاه حتی به نام اصلاح‌طلبی انجام شده است و می‌شود. نام‌های غلط انداز، شعارهای انحرافی و چهره‌های با نقاب سبب نشوند تا کسانی با هجوم به اندیشه و گفتمان خاتمی و آرمان‌های روشن اصلاحات به مخالفان اصلاحات کمک کنند و در این شرایط دشوار سیاسی راه را به سوی حاکمیت یکپارچه تر اقتدارگرایان بگشایند."

نظرهای خوانندگان

salam be khanandegan
zendegi har ensan masiri ejtemaee darad
agar mkhahid tasmimi begirid be tasirate ejtemaee an fekr konid
momken ast baraye shoma khaily chiz ha mohem nabashad vali baraye digaran khaily ahammiat dashte bashad
az haghighat hamishe bayad efa kard

-- حميد ، Mar 9, 2008 در ساعت 03:31 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)