تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

هشدار خاتمی نسبت به بازگشت استبداد

سيدمحمد خاتمي رييس‌جمهور سابق ايران درباره بازگشت استبداد در ايران از طريق عوام‌گرايي هشدار داد.

به گزاري خبرگزاري ايسنا، خاتمي كه در يك سخنراني تبليغاتي در تهران صحبت مي‌كرد گفت:"چنان‌چه مجلس واقعا در جايگاه خود قرار گيرد، به خصوص در کشور ما که تاريخ استبداد زده داريم، احتمال بازگشت استبداد به حداقل مي‌رسد؛ چراکه مجلس نماينده مردم در حاکميت است."

به‌نظر می‌رسد مقصود خاتمي از اين سخنان، اشاره به سياست‌هاي محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهور فعلي ايران است. مخالفان سياسي احمدي‌نژاد وي را متهم مي‌كنند كه براي رسيدن به اهداف سياسي و اقتصادي از لحني عوام فريبانه استفاده مي‌كند و تاكنون نيز نتوانسته است به وعده‌هاي خود عمل كند.

خاتمي در ادامه با تاکيد بر اين‌که "رفع تهديد از کشور هنر است" گفت: "استقبال از تهديدها و زمينه‌سازي براي آن‌ها هنر نيست."

خاتمي كه از رهبران اصلاح‌طلب ايران است به همراه اكبر هاشمي رفسنجاني يكي ديگر از روساي جمهور سابق ايران رهبري ائتلاف ميانه‌روها و اصلاح‌طلبان را در انتخابات 24 اسفند بر عهده دارد. از آن‌جايي كه بيش از دو سوم نامزدهاي اين ائتلاف توسط شوراي نگهبان و به دليل نداشتن صلاحيت رد‌صلاحيت شده‌اند، اصلاح‌طلبان تنها براي يك سوم از 290 كرسي پارلمان تلاش مي‌كنند.

خاتمي گفت:" با همه وجود در انتخابات، مظلومانه، اما با نشاط شرکت مي‌کنيم؛ خيلي‌ها نقشه‌هاي بزرگي کشيده‌اند که حضور مردم در انتخابات این نقشه ها را خنثي مي‌کند."

خاتمي كه اميد آينده اصلاح‌طلبان براي رقابت با احمدي‌نژاد در انتخابات آتي رياست جمهوري ايران در سال 2009 است افزود:" در حال حاضر براي جريان اصلاح‌طلب که مورد توجه بخش اعظم جامعه است، در اکثر حوزه‌هاي انتخابيه امکان رقابت وجود ندارد. با اين وجود معتقدم بايد در عرصه ماند و دليل آن هم موقعيت حساس جامعه بشري، منطقه و تهديدهاي بزرگي است که اگر کارگر شود، خشک و تر را با هم مي‌سوزاند. قطعا انتخابات پرشور و پرتحرک با هر نتيجه مي‌تواند جلوي تهديدها را بگيرد."

اين درحالي است كه جناح اصلي محافظه‌كاران كه حاميان احمدي‌نژاد هستند، اعلام كرده‌اند كه از سياست‌هاي وی كوركورانه پيروي نخواهند كرد. غلامعلي حداد عادل رييس مجلس ايران كه نامزد اصلي جناح محافظه‌كار است گفته است، ما در چهار سال گذشته به برخي تصميم هاي دولت راي منفي داده‌ايم و هنوز هم رويه مستقل خود را ادامه خواهيم داد.

نظرهای خوانندگان

بازگشت!!!

-- amir ، Mar 9, 2008 در ساعت 03:44 PM

چه عجب!!!!

-- بدون نام ، Mar 9, 2008 در ساعت 03:44 PM

بازگشت استبداد ؟!

-- داوید. ، Mar 9, 2008 در ساعت 03:44 PM

خاتمی متخصص حفظ "نظام" است وبس

-- حمید ، Mar 9, 2008 در ساعت 03:44 PM

بازگشت استبداد ؟!!!!

-- jk ، Mar 9, 2008 در ساعت 03:44 PM

are you wake up now!!!!!

-- hooshang ، Mar 9, 2008 در ساعت 03:44 PM

به نظر من خاتمی فقط برای حفظ نظام غیر دموکراتیک ایران از دموکراسی دم می زند.

-- مرتضی ، Mar 9, 2008 در ساعت 03:44 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)