تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

تاسیس دانشگاه آزاد در کربلا و نجف

دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد، قصد دارد برای نخستین‌بار در شهر‌های مذهبی نجف و کربلا اقدام به راه‌اندازی واحد‌های دانشگاهی کند.

راه اندازی مقاطع کاردانی و کارشناسی در این واحدهای دانشگاهی در دستور کار معاونت بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است.

پیش از این نیز یک مقام دانشگاه پیام نور در دیدار با مقام‌های دانشگاهی عراق از به رسمیت شناخته شدن زبان عربی به عنوان دومین زبان رسمی این دانشگاه از آغاز سال آینده در ایران خبر داده بود.

کریم زارع معاون پارلمانی دانشگاه آزاد در گفت وگو با خبرنگار مهر، گفت:" واحدهای نجف و کربلا پس از نهایی شدن تخصیص زمین و امکانات برای پذیرش دانشجو از تمامی کشورهای دنیا به خصوص عراق و ایران در آینده ای نزدیک راه اندازی می‌شوند."

محمود احمدي‌نژاد چندي قبل ديدار دو روزه‌اي را از بغداد انجام داد كه از آشتي بين دو كشور حكايت داشت. رو يكشنبه هفته گذشته در حالي‌كه پرچم هاي ايران و عراق در بغداد برافراشته شده بود و سرودهاي ملي دو كشور نواخته مي‌شد، احمدي نژاد وارد بغداد شد و به اين ترتيب سفر تاريخي خود را از اين كشور آغاز كرد. اين ديدار زمينه تقويت پيوندهاي بين دو كشور را با امضاي هفت توافقنامه دو جانبه فراهم كرد.

احمدي‌نژاد به محض ورود به بغداد در كنفرانس خبري مشتركي با جلال طالباني همتاي عراقي خود گفت:" اين ديدار فصل جديدي را در روابط دوجانبه مي‌گشايد و فضاي جديدي را در منطقه به وجود مي‌آورد ما درك مشتركي از مسايل داريم و دو طرف مصمم هستند كه همكاري سياسي اقتصادي و فرهنگي خود را تقويت كنند."

نظرهای خوانندگان

پیش از این هم ادعای تاسیس واحد دانشگاه آزاد در استرالیا و انگلیس و کویت و مالزی را کرده اند اما هیچکدام صحت نداشته .

-- کیانوش ، Mar 9, 2008 در ساعت 02:57 PM

بدليل همجواري استان خوزستان با بصره وحضور تعداد قابل توجهي از عراقيهايي كه فرزندانشان در ايران تحصيل كرده منتظر دانشگاه آزاد يا پيام نور در بصره بودند

-- علي عبدا... ، Mar 10, 2008 در ساعت 02:57 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)