تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ایران: تحریم‌ها اثرگذار نیست

وزير امور اقتصادي و دارايي اعلام كرد، تحريم‌هاي جديد سازمان ملل متحد عليه ایران هيچ لطمه‌اي به اقتصاد اين کشور نخواهد زد.

خبرگزاری مهر به نقل از "داوود دانش جعفري" اعلام كرد:" امروزه مبادله با ایران و داشتن رابطه بانکی وتجاری با ایران برای کشورها، کار پرسودی است و هیچ کشوری حاضر نیست که از موقعیت ایران چشم پوشی کند."

شوراي امنيت سازمان ملل متحد روز دوشنبه در خصوص اعمال سومين قطعنامه تحريم‌ها عليه ايران به دليل امتناع اين كشور از متوقف كردن فعاليت‌هاي هسته‌اي راي داد.

اقتصاددانان مي‌گويند تدابير تنبيهي سازمان ملل متحد و تدابير تنبيهي جداگانه آمريكا كه از سال 2006 ميلادي بر ايران اعمال شده، موجب شده است شركت‌هاي كشورهاي غربي در زمينه سرمايه‌گذاري در ايران محتاطانه‌تر عمل كنند.

تحليل‌گران كشورهاي غربي اعلام كردند، اگرچه ممكن است اين تحريم‌ها به ظاهر ضعيف باشند، اما تدابير اخير سازمان ملل متحد پيامي را براي تهران ارسال كرد كه حتي شركاي بزرگ تجاري ايران مانند روسيه و چين با "عزم تهران براي سرپيچي" از شوراي امنيت سازمان ملل متحد مخالف هستند.

مقامات ايران قطعنامه جديد را محكوم كرده‌اند. مديران شركت‌هاي اروپايي در ايران مي‌گويند گشايش اعتبارات اسنادي براي واردات كالاها به اين كشور براي شركت‌هاي ايراني و شركت‌هاي غربي كه با آن‌ها معامله مي‌كنند به طور فزاينده‌اي دشوار شده است، با وجود اين خبرگزاری ايرنا به نقل از "محسن طلايي" معاون وزير امورخارجه ايران در امور اقتصادي اعلام كرد، با توجه به طراحي ساز و كارهاي ويژه، اين‌گونه تحريم‌ها در فرايند رشد و توسعه اقتصادي كشور تاثيري نخواهد داشت.

آمريكا تلاش كرده است دسترسي ايران را به نظام مالي جهاني از جمله از طريق اعمال فشار بر دولت‌هاي عرب خليج فارس به منظور انزواي تهران قطع كند.

نظرهای خوانندگان

امروزه مبادله با ایران و داشتن رابطه بانکی وتجاری با ایران برای کشورها، کار پرسودی است و صد البته هیچ کشوری حاضر نیست که از روابط با ایالات متحده چشم پوشی و به موقعیت ایران دل خوش کند .
افزایش 2.2 درصدی تورم نسبت به ماه قبل و اعلام نرخ حدودا 20 درصدی تورم توسط بانک مرکزی یکی از نشانه های اثرگذاری تحریم ها بر اقتصاد ایران است که با گذشت زمان بیشتر هم می شود.
حتی خود دولت هم دچار تناقض گویی شده است.
همیشه این برای من سوال بوده است که چگونه دیگر می توان مردم را با اینگونه شعارهای بچه گانه خام کرد در حالی که همه چیز برای مردم ملموس است ؟!

-- امین کیا ، Mar 8, 2008 در ساعت 03:40 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)