تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

متکی: تحریم کردید، مذاکره نمی کنیم

منوچهر متکی وزیر خارجه ایران اعلام کرد، پس از تصویب دور جدید تحریم‌ها علیه ایران از سوی شورای امنیت، ایران دیگر درباره برنامه هسته‌ای خود مذاکره نخواهد کرد.

متکی در این مورد به خبرگزاری فرانسه گفت: " مذاکرات و انجام اقدامات متناقض بعد از آن، پذیرفتنی نیست، بنابر این ما فکر می‌کنیم هرگونه درخواست برای گفت و گو باید اهداف را به روشنی مشخص کند."

وی از قطعنامه‌ای که دوشنبه شب گذشته به تصویب شورای امنیت رسید به شدت انتقاد کرد.
این قطعنامه تحریم ها را علیه تهران تشدید می‌کند و منظور از آن مجبور ساختن ایران به تعلیق غنی‌سازی اورانیوم و "گسترش همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است".

بر اساس این خبر، روسیه و چین که معمولاً بر مجازات ایران تاکید نمی‌کردند، این بار از تصویب سومین قطعنامه شورای امنیت درباره برنامه هسته‌ای ایران حمایت کردند.
وزیر امور خارجه ایران افزود: " مایلم به کسانی که فکر می‌کنند مجازات‌ها مشکلاتی را برای جمهوری اسلامی به وجود می‌آورد اطمینان دهم که سخت در اشتباه هستند."

وی تاکید کرد که تحریم‌ها هیچ گونه تأثیری بر اقتصاد ایران نخواهند داشت.

نظرهای خوانندگان

vayyy aghaye motaki asabani shodeh vaayy che tarsnaak

-- بدون نام ، Mar 6, 2008 در ساعت 11:36 AM

قول بهتون میدم معنی حرف آقای متکی اینه که ما بازهم مذاکره میکنینم هرچه زودتر بهتر و در مورد اقتصاد ایران باید بگم که آقای متکی درست میفرمایند اینقدر این جنابان با سیاستهای غلط اقتصادی صدمه یه اقتصاد ایران زدند و آن را تبدیل به یک مریض رو به موت کردن که دیگه برای این بیمار یک سرماخوردگی جزیی فرقی نداره ...

-- منجی عالم ، Mar 7, 2008 در ساعت 11:36 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)