تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

آغاز تبلیغات انتخابات مجلس در ایران

تبليغات نامزدهاي انتخابات مجلس هشتم كه قرار است در 24 اسفند سال‌جاری در ايران برگزار شود، امروز اغاز شد.
پايگاه اينترنتي وزارت كشور ايران اعلام كرد، 4476 نفر،نامزد انتخابات مجلس هشتم هستند. شمار نامزدهاي انتخابات مجلس پس از آن به اين رقم رسيد كه شوراي نگهبان صلاحيت حدود 2700 نفر را رد كرد. بسياري از افراد رد‌صلاحيت شده اصلاح‌طلب و از مخالفان محمود احمدي‌نژاد هستند.

بنا به اعلام وزارت كشور حدود هزار نامزد نيز به دلايل شخصي از شركت درانتخابات انصراف داده‌اند.

با وجود آغاز رسمي انتخابات، تنور تبليغات هنوز داغ نشده است. تبلیغات انتخاباتی روز پنج شنبه در تهران در حالي آغاز شد كه تابلوهاي تبليغاتي جریان "جبهه متحد اصول‌گرايان" بر ديوارها نصب شده بود. سي كانديداي اين حزب شامل شمار زيادي از نمايندگان فعلي مجلس و تعداد كمي از مقامات پيشين هستند. واژه "اصول‌گرايان" كه در نام اين حزب گنجانده شده حاكي از تمايل اين حزب براي تلاش در اجراي اصول اسلام است. اين حزب در شعارهاي خود وعده مي‌دهد كه با افزايش تورم، بيكاري و فقر مبارزه كند.

حزب ديگر شركت كننده در انتخابات "ائتلاف فراگير اصول‌گرايان" يك گروه محافظه‌کار كوچك است و از مجلس خواسته كه مستقل از دولت احمدي‌نژاد باشد. از تبليغات اين حزب در خيابان‌ها هنوز نشانه ای ديده نمی شود. در همين حال تابلوهاي تبليغاتي گروه اصلي اصلاح‌طلبان موسوم به "ائتلاف اصلاح‌طلبان" طرفداران را به حضور گسترده در پاي صندوق‌هاي راي و راي دادن به اين حزب دعوت مي‌كند.

حزب "اعتماد‌ملي" يكي ديگر از احزاب اصلاح‌طلب نیز كه رهبري آن را مهدي كروبي رييس پيشين مجلس به عهده دارد در انتخابات مجلس شرکت کرده است.

با این حال اصلاح‌طلبان با نارضايتي اعلام كرده‌اند، صدها نفر از نامزدهايشان ردصلاحيت شده‌اند كه اين مسئله بخت آن‌ها را براي به دست گرفتن كنترل مجلس 290 عضوي از دست محافظه‌كاران از بين برده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)