تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ستاد مبارزه با الكل تشکیل می شود

مقامات دولتي در ايران اعلام كردند كه در حال بررسي طرحي براي تشكيل "ستاد مبارزه با الكل" هستند.

بر اساس گزارش خبرگزاري ايسنا جانشين دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت:«پس از بررسي هاي انجام شده با توجه به قانوني بودن مصرف دخانيات، مبارزه با آن در ستاد منتفي شد اما در مورد الكل بررسي موضوع همچنان ادامه دارد.»

محمدجهاني افزود:«براي تصميم گيري در مورد مبارزه با اعتياد به الكل به اطلاعات بيشتري در مورد ميزان مصرف و نحوه توزيع و عوارض آن در كشور داريم و سوالات زيادي در اين زمينه هنوز مطرح است.»

مصرف مشروبات الكلي پس از انقلاب ايران، اقدامي غيرشرعي و غيرقانوني شمرده مي‌شود. اين در حالي است كه مصرف فزاينده آن در ايران ادامه دارد و روزانه خبرهاي بسياري مبني بر كشف محموله‌هاي مشروبات الكلي منتشر مي‌شود.

به گزارش ايسنا فردي به جرم قاچاق قوطي‌هاي مشروب به 30 ميليون جزاي نقدي محكوم شده است. ايرنا نيز خبر از كشف 10 هزاربطري مشروبات الكلي در شهرستان شهريار داده است. قاضي صابري ظفرقندي سرپرست سابق دادسري فرودگاه نيز خبر از كشف صدهاهزار قوطي مشروبات الكلي داده است.

قاچاق مشروبات الكلي همزمان با تعطيلات سال نو در ايران افزايش مي‌يابد. در همين حال عده‌اي نيز به توليد مشروبات دست‌ساز اقدام مي‌كنند كه در مواردي باعث مرگ مصرف كنندگان مي‌شود.

ارديبهشت ماه امسال 12 نفر كشته و 104 نفر در شهر قم دچار مسموميت شدند. سال گذشته نيز حادثه مشابهی در شهر شيراز اتفاق شد و ۲۰ نفر بر اثر مسمويت مشروبات الكلي دست ساز جان باختند.

نظرهای خوانندگان

همه می دانند که وانت های نيسان را که مملو از ويسکی، ودکا و صدها نوع شراب ديگر هستند را چه کسانی تا در بيوت ثروتمندان شما تهران اسکورت می کنند. شرابهايی که اغلب شيمايی هستند و مارکها قلابی فرانسوی را بر خود دارند ولی بيشترشان در کارخانه های مصادره شده ای پر کرده و وارد بازار می کنند. يکی از اين کارخانه اينک با مصادره شدن در دستان شخصی بنام باقرزاده که با سران خشکه مقدس رژيم در ارتباط است. او البته اين تنها غنيمش از انقلاب نيست. بدبختانه.

-- بدون نام ، Mar 5, 2008 در ساعت 05:52 PM

مشروبی که در شیراز باعث مرگ جند نفر از جمله یکی از دوستان من شد دست ساز نبود بلکه به صورت قوطی بود ولی تقلبی و مشابه بود.

-- امید ، Mar 6, 2008 در ساعت 05:52 PM

اگر اين حكومت مردمي بود با منع كردن الكل باعث مرگ مردمش نمي شد انقلاب كرديم كه اسلام در خدمت مردم باشد ولي برعكس شد مردم در خدمت اسلام بكار گرفته شدند و اين مصداق كامل ديكتاتوري ديني است

-- رهنما ، Mar 6, 2008 در ساعت 05:52 PM

mobarezeh ba ALKOL ? yaani chi? mashoroobati ke alkol darand bayad mobareze shavand.

-- ali ، Mar 6, 2008 در ساعت 05:52 PM

مشروباتی که باعث مرگ مردم بیچاره شده است، بصورت عمدی با سم مخلوط شده بوده اند. سربازان گمنام امام زمان برای پاکسازی مملکت و فرستادن اجباری مردم به بهشت از این روش ها دیر زمانی است که بهره می جویند.

-- امید ، Mar 6, 2008 در ساعت 05:52 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)