تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد: خارج از آژانس مذاکره نمی کنیم

محمود احمدي‌نژاد اعلام كرد، ايران خارج از چارچوب آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره برنامه هسته‌ای خود مذاكره نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمدي‌نژاد پس از نشست این هفته هيئت دولت به خبرنگاران گفت:"معتقدیم موضوع هسته‌ای ما ربطی به شورای امنیت هم ندارد."

رئيس‌جمهوري ايران در حالي اين اظهارات را عنوان كرد كه پنج عضو دائم شوراي امنيت به علاوه آلمان روز دوشنبه از خاوير سولانا مسئول سياست‌خارجي اتحاديه اروپا خواستند مذاكراتش را با سعيد جليلي مذاكره‌كننده ارشد هسته‌اي ايران از سر بگيرد.

احمدی‌نژاد در اولين واكنش خود به سومين دور تحريم‌هاي سازمان ملل عليه ايران، از اين تمهيدات به عنوان اقداماتي "بي ارزش"ياد كرد و وعده داد كه ايران به فعاليت هسته‌اي خود ادامه خواهد داد. وي گفت:" این قبیل اقدامات و قطعنامه‌ها کوچکترین آسیبی را به ملت ایران وارد نمی‌کند."

احمدی‌نژاد در حالی از امتناع ایران به منظور بازگشت به میز مذاکره با طرف‌های اروپایی خبر داد که یک روز پس از تصويب سومين قطعنامه عليه اين کشور در شوراي امنيت سازمان ملل متحد به علت خودداري از تعليق غني‌سازي اورانيوم، كشورهاي اروپايي پيش‌نويس قطعنامه‌اي دیگر را براي ارائه در آژانس بين المللي انرژي اتمي تنظيم كرده‌اند. هدف از تصویب قطعنامه‌ جداگانه عليه ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي، افزايش فشار بر تهران براي شفافیت بیشتر فعاليت‌های مشکوک هسته‌ای این کشور اعلام شده است.

ديپلمات هاي غربي بر این باورند ارائه اطلاعاتي كه گفته مي‌شود نشان دهنده برخي فعاليت‌هاي ايران در جهت اهداف تسليحاتي است، مي‌تواند نگراني برسر مسئله هسته‌اي ايران را افزايش دهد و به اين ترتيب باید قطعنامه‌اي دیگر در آژانس عليه تهران تصويب شود.

آژانس بين المللي انرژي اتمي هفته گذشته اطلاعاتي را از برخي منابع مستقل دريافت كرد كه گفته مي‌شود ايران فعاليت‌هاي تسليحاتي خود را پس از سال 2003 نيز ادامه داده است. اين در حالي است كه دستگاه هاي اطلاعاتي امريكا پيشتر اعلام كرده بودند ايران فعاليت‌هاي تسليحاتي خود را از سال 2003 متوقف كرده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)