تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

امیراحمدی: به رابطه ایران و آمریکا امیدوارم

هوشنگ امیراحمدی رئیس شورای روابط ایران و آمریكا که به دستور محمود احمدی‌نژاد پس از ده سال مجوز سفر به ایران را یافت، اعلام کرد، در ایران با برخی از مقام‌های مهم حکومتی این کشور ملاقات داشته و به آینده روابط ایران و آمیکا امیدوار شده است.

امیراحمدی که با روزنامه میانه‌رو کارگزاران گفت وگو می‌کرد، بدون اشاره به جزییات دیدار‌های خود با مقام‌های بلند‌پایه ایران گفت:" در چند روزی هم كه در اینجا حضور داشتم دیدارهای بسیار خوبی داشتم تا جایی‌كه به آینده رابطه ایران و آمریكا امیدوار شدم و با خوشحالی بسیار زیادی به آمریكا مراجعت می‌كنم.

هوشنگ امیراحمدی، استاد دانشگاه راتگرز که در آستانه دور چهارم گفت‌و‌گوهای ایران و آمریكا وارد تهران شده بود در پاسخ به این پرسش که شما با پاسپورت ایرانی وارد كشور شدید؟ گفت:"من گذرنامه عادی دارم. براساس هماهنگی‌هایی هم كه انجام شده بود در فرودگاه هیچ مشكلی نداشتم."

وی در بخش دیگری از گفت وگوی خود با روزنامه کارگزاران تاکید کرد که "آمریكایی‌ها آرزو دارند روزی با ایران رابطه دوستانه برقرار كنند."

هوشنگ امیراحمدی دکترای خود را در رشته "برنامه‌ريزی و توسعه ی بین المللی" از دانشگاه کُرنل در ایالت نیویورک دریافت کرده است و هم اکنون در دانشگاه راتگرز، دانشگاه ايالتی نيوجرسی، به تدريس و تحقیق مشغول است. ضمنا مديريت مرکز مطالعات خاورميانه اين دانشگاه را نیز به عهده دارد. وی بنيانگذار و رئیس شورای آمريکائيان و ايرانيان است. اين شورا مرکزی برای پژوهش و سياستگذاری است و تلاش دارد برداشت متقابل مردم ايران و ايالات متحده آمريکا را نسبت به يکديگر بهبود بخشد. وی همچنین از بنیانگذاران و مدیران مرکز تجزیه و تحلیل مسائل ایران است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)