تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

شورای امنیت به تحریم سوم ایران رای داد

شوراي امنيت سازمان ملل متحد قطعنامه جديد تحريم‌ها عليه ايران را با چهارده راي مثبت و يك راي ممتنع تصويب کرد.

به گزارش شبكه تلويزيوني فاكس نيوز، اندونزي به اين قطعنامه راي ممتنع داده است.

يش از اين گفته مي‌شد كه ليبي به اين قطعنامه راي منفي و آفريقاي‌جنوبي ، اندونزي و ويتنام به آن راي ممتنع مي‌دهند، اما ظاهرا اندونزي در راي خود ثابت ماند.

تصويب يك قطعنامه در شوراي امنيت، نيازمند ۹ راي مثبت است، مشروط بر اين‌كه هيچ يك از اعضاي دائم شورا به آن راي منفي ندهند.

خبرگزاري فرانسه نیز از سازمان ملل شوراي امنيت گزارش داد، شورای امنیت با اكثريت آرا به تشديد تحريم‌ها برضد ايران به علت خودداري از تعليق غني‌سازي اورانيوم راي داد.

اين قطعنامه كه به ابتكار بریتانیا، فرانسه و آلمان تهيه و تنظيم شده است با حمايت ۱۴كشور از ۱۵عضو اين شورا تصويب شد.

اين قطعنامه خواستار محدوديت‌هاي مسافرتي و مالي بيشتر بر مقامات و شركت‌هاي مشخص ايراني است و تعدادي از محدوديت‌ها را اجباري مي‌سازد. دو قطعنامه قبلي سازمان ملل در ماه‌هاي دسامبر (آذر) ۲۰۰۶و مارس (اسفند) ۲۰۰۷به اتفاق ارا تصويب شدند.

ديپلماتها سومين دور تحريم‌ها را تحریمهای معتدلی توصيف كردند كه فشارهاي دو قطعنامه قبلي را تشديد خواهد كرد.

نظرهای خوانندگان

mobarak bashad.in ghatnameha neshan midahad.
1-in rejhym mojrem ast wa zabane diplomatik nemifahmad.
2-moghawemate mosalahane dar moghabele in rejhyme zede ensany mashrue wa wafghey ast.
3- zarbeye dygary ba barchasbe teroristy ast ke shorakaye tejarye rejhym be mojahedin zadeand wa hata dar moghabele ray dadgahhaye khodeshan ham ehteram .nemigzarand.
4- be nazare man kasyftaryn siastate in shoraka dar haghe mardome iran hamin ast.
hasan az almere holand

-- hasan ، Mar 3, 2008 در ساعت 11:35 PM

salam
tanha rah rah hale pishnahadi Maryam Rajavi benam rah hal sevom, va hemayat az sazeman mojahedin khalegh iran mibashad mabagiye tahrimha va bahsha harf moft ast movafagh va piruz bashid

-- abas aga ، Mar 3, 2008 در ساعت 11:35 PM

به یاد بیاوریم وعده های دروغ احمدی نژاد را که «قطعنامه سوّم» صادر نخواهد شد و «پرونده هسته ای بسته شده است». خدا به دادمان برسد با این قطعنامه که تجارت خارجی ایران را بسیار محدود کرده است. سوء مدیریت دولت را هم به آن بیفزایید چه شود؟؟؟!!

-- مهتاب ، Mar 3, 2008 در ساعت 11:35 PM

hardam az in bagh bary meresad .

-- بدون نام ، Mar 3, 2008 در ساعت 11:35 PM

از فردا یک جشن بزرگ ملی دیگر در ایران داریم! به خاطر این پیروزی بزرگ! خدا را شکر هفته ای چند تا خبر خوش و جشن ملی داریم!
دکتر باز هم خواهد گفت: این دست آورد هزار بار مهم تر از ملی شدن صنعت نفت است!

-- هاتف ، Mar 3, 2008 در ساعت 11:35 PM

کشورهای دوست و برادر، روسیه، لیبی، اندونزی، آفريقاي‌جنوبي و ويتنام نیز مشت محکمی خواستند به آمریکا بزنند ولی اشتباهی خورد به پدیده هزاره سوم!

-- هاتف ، Mar 3, 2008 در ساعت 11:35 PM

mobarakast

-- gfhf ، Mar 3, 2008 در ساعت 11:35 PM

حضرت آيت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب و روحانيت محترم شيعه ما با گامهای استوار بسوی چنگ می برند. ديگر در اينکه جنگ حتمی خواهد بود ترديد نکنيد. زيرا گوِی مردم استعفا داده اند.

-- نسيم جنوب از تهران ، Mar 3, 2008 در ساعت 11:35 PM

واقعا مبارک آقای احمدی نژاد باشد. دیدیم که عجب پرونده ی هسته ای ایران بسته شده است... واقعا این نظام وقاحت و بی شرمی در برابر یک ملت را تا کجا رسانده است.
خسرو

-- advection20@yahoo.com ، Mar 3, 2008 در ساعت 11:35 PM

چگونه می توان این همه دروغ گفت و ملت را به هیچ گرفت. تنها مردم ایران هستند که از این تحریم ها آسیب می بینند.

-- مهسا ، Mar 4, 2008 در ساعت 11:35 PM

به یاد بیاوریم سخنان آقای خمینی را:
ما چه بکشیم و چه کشته شویم پیروزیم.
حالا صد تا قطعنامه صادر کنند. ما که پیروزیم
تازه گفته ایم که قطعنامه غیر قانونی نیز هست. دیگر مشکلی دارید؟

-- از وراث مالک دوزخ ، Mar 4, 2008 در ساعت 11:35 PM

این همه باج که دادیم این همه بخشش که کردیم
برای بردن طرف آقا بیا آقا بیا

-- امید ، Mar 4, 2008 در ساعت 11:35 PM

واي از اين ايران كه ويران ميشود
خوراك پلنگان و شيران ميشود
با وجود سيستم فعلي كه منافع ديني را بر منافع ملي ترجيح ميدهد با گامهاي استوار به سمت نابودي ميرويم مردم ايران زير بار تورم قطعه قطعه ميشوند انوقت ميگويند تحريم بر ما اثر ندارد
زنده باد ازادي
viva for ever

-- رهنما ، Mar 4, 2008 در ساعت 11:35 PM

این تحریمها باعث خودکفائی و عزت بیشتر ما خواهد شد.

-- aghdam2005 ، Mar 4, 2008 در ساعت 11:35 PM

در اینکه این حکومت به دست خود آمریکایی ها به وجود آمده جای شک وشبهه نیست.
(ده ها دلیل منطقی وشاهد تاریخی این موضوع را تایید میکند ولی ساده ترین آن این است که چه کسی بیشترین سود را برد؟ پرداختن صدام به ایران و دست برداشتنش از اسراییل به سود که بود؟ا ز قلع ید کمونیست ها از رفتن شاهی که میخواست نفت را کنترل کند - تاریخ 2500 ساله را به نمایش بکدارد چه کسی سود برد؟ اگر به جای خمینی یک حکومت قدرتمند مردم محور ودموکراتیک ولاییک در ایران نفت خیز به وجود می آمئ کی ضرر میکرد؟در کنفرانس گوادالوپ چه گذشت؟)
این حکومت به دست غرب وبا "خدعه" خمینی به ملت تحمیل شد و تاریخ مصرفش که تمام شد چه با جنگ وچه بی آن برش می دارند

-- شهرام ، Mar 4, 2008 در ساعت 11:35 PM

هر دم از این باغ بری می رسد ...

-- حسین ، Mar 4, 2008 در ساعت 11:35 PM

به کوری چشم بعضی ها ما 270 تن پلوتونیوم غنی شده تولید کردیم و بزودی هر ایرانی به جای گوشت و مرغ و نان یک کیلو پلوتونیم غنی شده فرد اعلا سهمیه دریافت میکنیم که از طلا هم گرانتر و از گوشت و مرغ با فایده دار تر است یعنی پلوتونیوم غنی شده حق مسلم ماست و بعضی وقتها حق مسلم دوغ هم هست. راستی گذشته از شوخی آرزوی روزی را دارم که نسل سیاستمداران از روی زمین منقرض شود و کلمه سیاست و دیپلماسی از یاد تمام فرهنگهای بشری پاک گردد. مخصوصا نوع انگلیسیش .

-- منجی عالم ، Mar 4, 2008 در ساعت 11:35 PM

کسی که کفته خودکفا میشویم
بگویید
شتر در خواب بیند.

-- babak_bager@yahoo.com ، Mar 4, 2008 در ساعت 11:35 PM

اگه یادم مردممون باشه آمریکا حمله به عراق رو از سال 1990 شروع کرد. یعنی از همون بعد از جنگ کویت که یکی یکی تحریم های مختلفی رو بر ضد دولت صدام (و در واقع ملت عراق) تصویب کرد و پس از تضعیف دولت و ملتش سال 2003 کار هردو رو یکسره کرد.

-- آرش ، Mar 4, 2008 در ساعت 11:35 PM

با توجه به همین تجربه عراق, تنها راه پیش روی ملت ایران بپاخاستن و بدست گرفتن سرنوشت خودشونه وگرنه چندین نسل پشت سرهم باید تاوان بدن.

-- آرش ، Mar 4, 2008 در ساعت 11:35 PM

صدور قطعنامه ١٨٠٣بدون هیچ رأی مخالف پیام قاطعی به رهبران ایران می فرستد و آن این است که دنیا هنوز نگران مقصود برنامۀ هسته ای رهبران ایران است. ایالات متحده از رأی قوی برای صدور قطعنامه تازه شورای امنیت که در چهارچوب فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد و در پاسخ به همکاری نکردن ایران با قطعنامه های پیشین به اعمال تحریم ها ی بیشترمی پردازد استقبال می کند. با اینکه کشورهای عضو سازمان ملل هر چه زودتر برای اجرا در آوردن مفاد این قطعنامه تازه اقدام خواهند کرد، اما می توان این تحریم ها را با یک قدم ساده ازطرف دولت ایران برداشت و آن تعلیق غنی سازی اورانیوم و همکاری کامل با آژانس در مورد برنامه های هسته ای گذشته اش می باشد . ما هنوز هم برای حل مسئلۀ هسته ای ایران به یک راه حل دیپلماتیک اعتقاد داریم. بستۀ تشویقی ١+۵ هنوز روی میز است و همینطور نیز پیشنهاد تاریخی وزیر امور خارجۀ آمریکا برای نشست با همتای ایرانی خود، در هر زمان، هر مکان برای گفتگو دربارۀ هر مسئله ایی به شرط اینکه نخست ایران به وظایفش در قبال قطعنامه های سازمان ملل به طور تائید شدنی عمل کند.

-- گروه فرارسی دیجی ، Mar 4, 2008 در ساعت 11:35 PM

ای دوستان گلم شما فکر میکنید مردم بیچاره فلک زده و همیشه گرفتار ایران که یکی شون هم خودم هستم به جز بمباران رادیو و تلوزیون یا همون صدا و سیما که دنیارا کاملا وارونه نشون میدن فرصت برای فکر کردن و یا جرعت برای ابراز عقیده کردن دارن ؟ و اصلا با برنامه ریزی های دقیق سیاسی کشورهای استسمارگر که واقعا اگر از پشت پرده با خبر بشیم هممون کف و خون قاطی میکنیم بازم باورکردن اینکه چیزی دست مردم هست و یا میتونن تغییری ایجاد کنن بی معنی نیست .

به قول آخوندا انشاالله اینطور نیست . ...

-- منجی عالم ، Mar 5, 2008 در ساعت 11:35 PM

آقاي دبير با انصاف عمل كنيد هر چه نظر مخالف را در سايت آورديد. آيا واقعا اينطور است كه همه مخالف حركت هسته‌اي ايران هستند پس 22 بهمن و مردمي كه فرياد استادگي مي‌دادند كجا رفتند آينها هم دروغ است

-- ALI ، Mar 5, 2008 در ساعت 11:35 PM

چه بخواهید چه نخواهید آمریکا با شما ملت دشمن است چه هسته ای صلح آمیز باشد چه نباشد

-- بدون نام ، Mar 5, 2008 در ساعت 11:35 PM

علی جان و تمام ساده دلها که به راهپیمایی مردم و 22 بهمن و غیره توجه میکنند خدمتتون عرض کنم از تمام ادارات دولتی و وزارتخانه ها و ارتش و سپاه به صورت سیستماتیک خواسته شده بود که همه باید بیایند و شما اگر یه روز که مسابقه تو ورزشگاه آزادی برگزار میشه جمعیت یکصدهزارنفری را ببینی میگی یه میلیون نفرند به هر صورت علی جان باور کن صحبت مخالف و موافق نیست صحبت تمامیت ارضی و آینده ایران که با قلدری و گول زدن مردم با دروغ و ریا نمیشه مگه نمیبینی اینا اولش گفتن ما پابرهنه هستیم و از مضلومین دفا میکنیم حالا که به آقایون میگی از کجا اینهمه مایه دار شدین همه میگن ما از قبل از انقلاب وضعمون خوب بود پس یا الان دارن دروغ میگن یا اون موقع دروغ گفتن ...بابا به خدا شترسواری دولا دولا نمیشه

-- منجی عالم ، Mar 5, 2008 در ساعت 11:35 PM

آمريکايط ها دروغگو بوده و هستند. ما که نمی توانیم از ترس شورای امنیت از علم و تکنولوژي عقب بمانیم.
غربیها دوست دارند همیشه پیش آنها گدایی کنیم.
هر دولتی در ایران حاکم باشد حق ندارد در توسعه و پیشرفت کشور کوتاهی کند.

-- دوست ، Mar 5, 2008 در ساعت 11:35 PM

از صدقه سری آخوندها الان هم به گدایی افتادیم و شما بی خبران خواب آلود خبر ندارین
سازی که آقایون برای شما کوک کردن و دارن مینوازن بعدا صداش در میاد آخه بابا این حرفها
کدومه مگر ملت هند که بیش از 80 درصد برنامه نویسیهای امریکارا در دست داره و برای خودش غول تکنولوژی شده کسی جلوشونو گرفته چرا همش مزخرفات این بیسوادا را باور میکنین یکم چشمهاتون را باز کنید و دور و برتون را نگاه کنید اگر آقای احمدی نژاد یک میلیارد دلار به عراق کمک میکنه برای چیه ؟ مگر اینا نمیدونن که دولت عراق به پشتوانه امریکا سر کار آمده؟ بابا بس دیگه چقدر شعار پوچ و بی ارزش را باور میکنین ؟ آقای شاهرودی اعلان کردن ما هشت میلیون پرونده قضایی برای یک جمعیت هفتادوپنج میلیون نفریمون داریم به این وضع شما میگین پیشرفت علم و تکنولوژی؟
نه بابا جون این راه که میروی به سرنوشت عراق دچارشدن و یک بار از خودتون بپرسین آیا محمود صحاف سخنگوی صدام درست مانند احمدی نژاد صحبت نمیکرد ؟ حالا چند سال باید عراقی ها بدبختی بکشن تا برسن به همان امکاناتی که داشتن تازه اگر برسن.

-- منجی عالم ، Mar 6, 2008 در ساعت 11:35 PM

اگر دشمن گردن کلفتر شود از برکت خائنینی همانند شما ستونها پنج میباشد

-- جاسم ، Mar 6, 2008 در ساعت 11:35 PM

فقط مقامات جمهوری اسلامی بلد هستن دشعار بدهند دروغ گویی ذات انها است

-- بدون نام ، Mar 6, 2008 در ساعت 11:35 PM

اینها وقتی که کم میارن فوری یه مارک بهت می زنند و خودشونو از جواب دادن خلاص میکنن . بابا ستون پنجم تر از شماها که دودستی دارین ایرانو به نابودی میکشین کیه ؟
میدونین چیه شماها باید فرق دو تا کلمه را حسابی بفهمین : شجاعت با حماقت .

-- منجی عالم ، Mar 7, 2008 در ساعت 11:35 PM

حکومت جمهوری اسلامی برای آن که بتواندچند صباحی دیگر حتی کوتاه به حکومت جاهلانه و ننگین خود ادامه دهد هیچ ترس و واهمه نداردکه سرزمین مقدس ایران را به حراج بگذاردحکومتی که زندگی مردمش را در فلسطین ولبنان می بیند چه انتظاری از آن می توان داشت

-- بدون نام ، Mar 8, 2008 در ساعت 11:35 PM

همه دارن از گرسنگی میمیرن .همه از نادانیه ملت ایرانه

-- shahram ، Mar 10, 2008 در ساعت 11:35 PM

در برابر هر حمله خارجی می ایستیم. جمهوری اسلامی! رو هم خودمون عوض می کنیم. فضولی بیگانه ممنوع. خودمون فقط خودمون

-- لی لی ، Mar 26, 2008 در ساعت 11:35 PM

این تحریم ها فقط به ضرر مردم است وبس ای مردم کمی به خود بیایید فکر نکنید امریکا واین تحریم ها خوب هستند ترا به خدا کمی فکر کنید این شما هستید که باید این مشکلات راحل کنید

-- محمد رضا ، Apr 3, 2008 در ساعت 11:35 PM

سلام
ازیک نگاه کلی وغیر وابسته ! چه به این رزیم حاکم بر کشور ما وچه قدرت حاکم بر جهان ما می توانیم در دو فضای داخل وخارج کشور موضوع را بررسی کنیم
در محیط کشور ما شاید عده ای از سر دلسوزی واینکه احتمال جنگ یا وضعیت ناگوار دیگری رخ دهد بحث قطعنامه ها ی صادر شده وتحریم های اعلام شده را مطرح ونکوهش کنند و با تکیه بر قسمتی از شرایط ناگوار کشور موضوع سازش را مطرح میکنند
در محیط بین الملل هم اگر نگاهی داشته باشید توجه جهانیان را نیز می توانید به ایرن و بحث انرژی در آن ببینید به نظر بنده داشتن بمب اتمی در دست ما با توجه به دید ناکاملی که غربی ها از ما دارند خطری عظیم برای جامعه جهانی است که این توسط رسانه های غربی ووابسته به رژیم های انان (خصوصا اسرائیلیها) دامن زده می شود ولی اگر دقت کنیم خطر اصلی را فراتر می بینیم این خطر همان میل به استقلال و خودکفایی و تاب نیاوردن استعمارگران در کشور های تحت سلطه است که باعث شده این همه وسرمایه کشور های غربی در مناطق جهان در خطر بیفته وکلی منافعشون صرف مقابله با این موضوع بشه (مثلا توی کشورهای عربی اصلا می دونید بقدری تمایل مردم نسبت به شیعیان وخصوصا ایرن بالا رفته که باعث نگرانی مسئولین اونا شده یا حتی توی کشور های آمریکا لاتین بیخ گوش آمریکا! اصلا به میزان تمایل به اسلام ورشد اون توی جهان توجهی هست؟) اگه اشکالی تو کشور ماهست به نظر من ازاین نیست که اسلام ودیدگاه وسیاست کلی مبتنی بر اسلام ایراد داره من تمام ایراارو ناشی از کج فهمی خودمون و بعضی مسئولانمون وترجیح دادن منافع شخصی برمنافع کلی در اکثر جاهای کشور می بینم
آره خطر اصلی همین موضوعه
البته به نظر مناگه دیدمون رو وسیعتر کنیم بهتره مثلا یکی از نوشته ها گفته بود دیپلماسی باید ببینه دیپلماسی غربی ها توجاهای دیگه چجوری بوده! مثلا اگه ما تو یه دوره ای همین حرفایی که الان میگن پذیرفتیم چی رخ داده بعد اینو بگن وهمینطوط خیلی از نوشته های دیگه

-- بدون نام ، Apr 9, 2008 در ساعت 11:35 PM

تحریم خیلی هم حال میده بهتراززیرسلطه امریکارفتن است

-- mojtaba.mirjalili@yahoo.com ، Apr 16, 2008 در ساعت 11:35 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)