تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

البرادعی: ایران مانع تراشی را کنار بگذارد

محمد البرادعي از ايران خواست مانع تراشي در فعاليت هاي كارشناسان آژانس را متوقف کرده و براي روشن شدن موضوع اسناد و مداركي كه حاکی از تلاش تهران براي ساخت تسليحات هسته‌اي در پوشش برنامه‌ای غيرنظامي است همكاري كند.

آسوشيتدپرس گزارش داد، موضوع پرونده هسته‌ای ایران و اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه این کشور به خاطر غنی سازی اورانیوم، محور اصلی نشست امروز (دوشنبه) آژانس بین المللی انرژی اتمی بود.

در حالي كه يكي از مقامات عالي رتبه ايران اعلام كرد چنين ادعاهايي ساختگي است، نماينده امريكا در آژانس، ادعاهاي واشنگتن مبني بر اينكه تهران در گذشته در تلاش براي ساخت چنين تسليحاتي بوده است را تكرار كرد.

اين درگيري لفظي ميان نماينده‌هاي ايران و امريكا در آژانس بين المللي انرژي اتمي درحالي به وقوع پيوست كه شوراي حكام 35 نفره آژانس، نشست خود را با تمركز بر سرپيچي ايران از درخواست هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد براي توقف غني سازي اورانيوم آغاز كرد.

بر اساس این گزارش، مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي با تكذيب اظهارات مقامات ايراني درباره اين‌كه تحقيقات آژانس، درباره فعاليت‌هاي هسته اي تهران در گذشته به شكلي مثبت پايان يافته است گفت اين مسئله هنوز به طور كامل مورد بررسي قرار نگرفته است.

به دنبال افشاي اين موضوع كه جمهوري اسلامي ايران تقريبا 2 دهه فعاليت اتمي محرمانه داشته و برخي از آن ها به تحقيقات تسليحاتي مرتبط بوده است موضوع فعاليت هاي هسته اي ايران در گذشته، به مهم‌ترين نشست‌هاي شوراي حكام آژانس در 5 سال گذشته بدل شده است. آژانس2 سال پيش، پرونده هسته‌اي تهران را به شوراي امنيت ارجاع داد.

خبرگزاری فرانسه نیز در این زمینه نوشت، 35 عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روند خلع سلاح کره شمالی را نیز علاوه بر مسئله ایران در دستور کار خود داشتند، اما تمرکز ویژه نشست یادشده بر آخرین گزارش محمد البرادعی درباره ایران و امکان تحریم‌های شورای امنیت علیه این کشور بود.

نظرهای خوانندگان

در اسلام فریب دشمنان مسلمین از روش های توصیه شده است.
مهم نیست که این دشمنان داخلی باشند یا خارجی.
به نظر می رسد با این معیار رفتار مسئولان نظام قابل درک باشد.

-- کریم ، Mar 4, 2008 در ساعت 04:54 PM

اين آقاي البرادعي هم همه رو سر كار گذاشته. يكي به نعل مي زنه يكي به ميخ !

-- كيوان 1 ، Mar 4, 2008 در ساعت 04:54 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)