تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

پرناز عظیما به یک‌سال حبس محکوم شد

وكيل پرناز عظيما روزنامه‌نگار آمريكايي ايراني‌تبار اعلام کرد، موکلش از سوي شعبه 13 دادگاه انقلاب به يك سال حبس تعزيري محكوم شده است.

"محمد‌حسين آقاسي" به خبرگزاری ایسنا گفت:" نگهداري وسايل دريافت امواج ماهواره‌اي، تحصيل مال نامشروع (حقوق موكل از فعاليت در راديو فردا) و تبليغ عليه نظام از طريق اقدام عليه امنيت ملي، اتهامات موكلم در اين پرونده عنوان شده بود كه شعبه 13 دادگاه انقلاب موكل را از دو اتهام اول تبرئه كرد و وي را بابت تبليغ عليه نظام به يك سال حبس تعزيري به علت فعاليت مستمر در "شبكه ضد انقلابي راديو فردا" محكوم كرد.

راديو فردا، راديوي فارسي زبانِ راديو آزاد اروپا و مستقر در پراگ است و برنامه‌هايي را به صورت 24ساعته در مورد ایران و سایر جهان پخش مي‌كند. ايران اين راديو را راديويي ضد انقلاب مي‌داند.

پرناز عظيما كه گفته مي‌شود براي ديدن مادر بيمارش به ايران سفر كرده بود ژانويه 2007 ميلادي با توقيف گذرنامه‌اش به مدت هشت‌ماه نتوانست از ایران خارج شود. وي با پرداخت وثيقه‌اي به ارزش حدود پانصد و پنجاه هزار دلار از رفتن به زندان معاف شد و سرانجام ايران را در شهریور ماه ترك كرد.

مسئولان ايراني در سال 2007 ميلادي، ماه‌ها سه آمريكايي ايراني‌تبار ديگر را نيز بازداشت كردند.

هاله‌اسفندياري استاد دانشگاه، كيان تاجبخش جامعه‌شناس و علي شاكري تاجر، همگي ابتدا بازداشت شدند و در نهايت پس از آزادي اجازه ترك ايران را يافتند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)