تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

حمایت مجلس عوام انگلیس از حل دیپلماتیک پرونده ایران

كميسيون امورخارجي مجلس‌عوام انگليس اعلام کرد عمليات نظامي علیه ايران احتمالا منجر به شكست خواهد شد و ممكن است موجب تنش در خاور‌میانه شود.

خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر به نقل ازكميسيون يادشده افزود، نمايندگان انگليس در اين مورد به دولت انگليس توصيه كرده‌اند از نفوذ خود نزد واشنگتن استفاده كرده و دولت آمريكا را به راه حلي ديپلماتيك براي بحران برنامه هسته‌اي تهران متقاعد كند.

اين نمايندگان در گزارش مزبور نوشته اند: " ما به دولت انگليس توصيه مي‌كنيم در صورتي كه ايران متعهد شود برنامه هسته‌اي خود را رها كند و اين تعهد قابل تحقيق و بررسي باشد امريكا نيز تضمين‌هاي امنيتي معتبري به ايران پيشنهاد كند."

اين كميسيون هشدار داد تحريم‌هاي بين‌المللي جديد عليه ايران احتمالا غيرسازنده خواهند بود.

خبرگزاری فرانسه ادامه داد، نمايندگان انگليس تصريح كردند دولت بايد از هر گونه اقدامي كه باعث شود افراط گراياني همچون محمود احمدي نژاد رييس جمهور ايران، مواضع خود را در مقابل عمل‌گرايان و اصلاح‌طلبان برای كسب آراء مجدد در انتخابات رياست جمهوري تقويت كند دوری کنند.

با این حال "مايك گيپس" رييس مجلس عوام انگليس اعلام كرد، دنیا نمی‌تواند به ايران اجازه دهد که تسليحات هسته‌اي بسازد چرا که در آن صورت احتمالا ديگر كشورها نيز در خاورميانه از ايران تقليد خواهند كرد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)