تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

آغاز انتخابات ریاست جمهوری در روسیه

مردم روسیه امروز یکشنبه برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور که به نظر می‌رسد از پیش از سوی ولادیمیر پوتین انتخاب شده، پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

به گزارش رویترز، در حالی که مخالفان دولت این انتخابات را به خاطر فقدان رقابت مورد انتقاد قرار می‌دهند، بیش از 109 میلیون نفربرای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بزرگ‌ترین کشور دنیا ثبت نام کرده اند.

بر اساس این گزارش، مسئولان انتخاباتی در منطقه "چوکوتکا"؛ شرقی‌ترین بخش روسیه و نخستین منطقه‌ای که مردم روسیه در آن پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند گفتند که انتخابات ساعت 8 صبح امروز به وقت محلی آغاز شد.

"دیمیتری مدودف" 42 ساله، کاندیدای کرملین و پیروز تقریبا قطعی انتخابات، امروز صبح در هوای سرد مسکو همراه با همسرش در انتخابات شرکت کرد و به خبرنگاران گفت: "حس خوبی دارم . هوا بهاری است."

پوتین نیز در مسکو رای خود را به صندوق انداخت اما با خبرنگاران صحبتی نکرد.

مدودف به پوتین قول داده است در صورت پیروزی در انتخابات، او را در جایگاه نخست وزیری قرار دهد.

مدودف در اين انتخابات با سه کانديداي ديگر رقابت دارد. اين کانديداها عبارتند از "گنادي زيوگانف" نامزد حزب کمونيست، "ولاديمير ژيرينوفسکي" نامزد حزب ليبرال دموکرات و "آندري باگدانف" نامزد حزب دموکرات.

نتايج آخرين نظرسنجي‌ها حاکی است مدودف با كسب 70 الي 80 درصد آرا و با اختلاف 10 الي 16 درصد جلوتر از گنادي زيوگانف كمونيست 63 ساله سابق و نزديك‌ترين رقيب خود قرار خواهد گرفت.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)