تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

انصراف نوه آیت‌الله خمینی از شرکت در انتخابات

"علي اشراقي" نوه آیت‌الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی از حضور در انتخابات مجلس هشتم که 24 اسفندماه سال‌جاری برگزار خواهد شد، انصراف داد.

"علي اشراقي" كه شباهت زيادي به پدربزرگش دارد از جمله صدها نامزد انتخابات بود كه صلاحيتش به علت پايبند نبودن كافي به اصول انقلاب از سوی نهاد‌های اجرایی و نظارتی در انتخابات رد شد. هاشمي‌رفسنجاني و محمد‌خاتمي روساي جمهوري سابق ايران و ديگر شخصيت‌هاي با نفوذ اين كشور تلاش گسترده‌اي براي تاييد صلاحيت افراد رد صلاحيت شده از جمله علی اشراقی به عمل آورده و اعلام كردند مسئولان حق ندارند مردم را از حق انتخاب يا انتخاب شدن محروم كنند. متعاقب تلاش آنان بود که شورای نگهبان با تجدید‌نظر در رای هیات‌های اجرایی بسیاری از نامزد‌های ردصلاحیت‌شده را تایید صلاحیت کرد.

خبرگزاري فارس با اعلام این خبر نوشت:"وي از حوزه انتخابيه تهران كانديدا شده و صلاحيت وي نيز تائيد شده بود. علت اين انصراف هنوز معلوم نيست."

اما گفته می‌شود اشراقی بعد از نشستی که با حسن خمینی نوه دیگر آیت‌الله خمینی داشته، تصمیم به انصراف از حضور در انتخابات گرفته است.

نظرهای خوانندگان

مقاله ای را ده سال پيش از تويينبی متفکر انگليسی خواندم زيرا عنوان « ديکتاتور ها در دام خويش » او نوشته بود که ديکتاتور ها همچون کرم ابريشمی نا شگون و ناميمون لانه ای وحشناک از عزا و ماتم و خشونت را می تنند. اما آنها خود نيز قربانی خوشنت خويشند زيرا در آن لانه خفقان آنها نيز خفه می شوند و آن لانه می ماند تا ديکتاتوری ديگر در آن ماوا کند و چند نيز او خشونت کند تا او نيز در آن خفه شود و اين چنين شود. اما او به طبيعت انسان و برگردان او به بهينه بسيار باور داشت. شايد که فرزندان خمينی نيز دريابند که کشتار خمينی در سال شصت و هفت و کشتار های ديگر سرانجام دامن حجت الاسلام احمد خمينی و برادر نوری و ديگران و ديگرا خودی ها را هم گرفت. و بر بر اين کشف آنان نيز به تقليد از شرافت انسانی بنشينند و با امتياز عظمی که از دانسته های پشت پرده دارند و انتقادی از خود کنند و بی خونريزی پايه گذار کشوری لاييک شوند و بدانند که حتا دينشان نيز در کشوری لاييک مورد احترام تر و استوار تر از اين دين حکومتی و اجباری ست. اين چنين باد

-- افشار ، Mar 1, 2008 در ساعت 03:20 PM

من نميدانم اين خانواده چطور رو دارند تو روي ملت ايران نگاه كنند

-- غ ، Mar 2, 2008 در ساعت 03:20 PM

كار درست همين بود
دنيا نيرزد به اين كه پريشان كني دلي !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-- مسعود ، Mar 2, 2008 در ساعت 03:20 PM

يقينا شما در باره ی خانواده ی خمينی بهمنی از تو هينها و ناسزا ها را دريافت کرده ايد و همه را ناديده گرفته ايد و چه بد!! شايد اگر شما اين خانواده را دوست هم می داريد واجب باشد که آنها را از وجود اين اين همه نفرت آگاه کنيد. شايد که به خود آیند... اما آنچه که به ما چند دانشجو و خصوصا من مربوط می شود بايد بگويم من که چيز بدی نگفتم که آنرا سانسور کرديد. من با دستاويز کردن سخن تويين بی گفتم که ديکتاتورها همچون کرم ابريشم بدور خود لانه ای وحشتناک می سازند، آنها را زمان يا آن لانه خفه می کند و می روند و لی آن لانه ی وحشت می ماند و ديگری در آن ماوا می کند و پوست از سر ديکتاتور و خانواده او می کند. خواهش می کنم اندکی در مميزی و ويرايش و حذفيات خود درنگ و مکث و تفکر و تعقل کنيد. اين به نفع خانواده ی خمينی هم هست. شاد باشيد. با احترام..
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .
زمانه ـ کامنت قبلی شما طولانی و از ظرفیت بخش اظهار نظر بیشتر بود.
آنچه که شما به درستی نوشته بودید، در حد و اندازه یک یادداشت بلند و مستقل بود.
. . . . . . . . .

-- بدون نام ، Mar 2, 2008 در ساعت 03:20 PM

Chera hitch kas az safar'e 3-4 sal'e peesh'e Hasan Agha beh Washington hitch ne-me-goo-yad keh cheh go-zasht?? Va Salaam

-- Amir ، Mar 2, 2008 در ساعت 03:20 PM

پس خواهش من و بسیاری این است که شما اینهمه عیارید به درستی و هم عدم انتشار ان نوشته اذان دارید که سرتان برایش سلامت باد، پس مثل بسیاری سایتها اندازه و تعداد واژگان آنرا معین کنید و من و ما هم به آن احتارم خواهیم گذشت. زیرا خود می دانید که ما با چه مکافاتی سایت شما را می گیرم هم به خاطر فیلترینگ اسلامی و هم به خاط سرعت کم و بعد از همه اینها ترس و لرز را هم اضافه کنید می شود کوکتل مولوتف تو دل و سینه ی ما . احتراما
. . . . . . . . . .
زمانه ـ تنظیم اندازه برای بخش کامنت در دستور کار است. در حال حاضر شاید همین کادر بخش اظهار نظر بهترین میزان و اندازه باشد.
موفق باشید
. . . . . . . . . . .

-- بدون نام ، Mar 2, 2008 در ساعت 03:20 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)