تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ایران نمایشگاه کتاب ایتالیا و فرانسه را تحریم کرد

جمهوری اسلامی در اعتراض به حضور ناشران اسراییلی در دو نمایشگاه کتاب در کشور‌های ایتالیا و فرانسه، از حضور در این نمایشگاه‌ها خودداری کرد.

خبرگزاري فارس به نقل از رئيس مؤسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي اعلام کرد:" هيچ ناشري از ايران در بيست و سومين نمايشگاه كتاب پاريس به علت حضور رژيم صهيونيستي به عنوان ميهمان ويژه شركت نمي‌كند."

جمهوری اسلامی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 موجودیت کشور اسراییل را به رسمیت نمی‌شناسد. براساس قوانین جمهوری اسامی هیچ‌ یک از وررشکاران این کشور نمی‌توانند در مسابقات رسمی و غیر رسمی با حریف اسراییلی به رقابت بپردازند.

جمهوری اسلامی در حالی این نمایشگاه بین‌المللی کتاب را تحریم کرد که پیش از این سابقه چنین اعتراضاتی را در این زمینه کمتر داشته است.


"احسان‌الله حجتي"، گفت: مساله حضور ايران در شوراي سياست گذاري نمايشگاه‌هاي خارج از كشور معاونت فرهنگي مطرح شد و تصميم گرفته شد كه به علت حضور رژيم اشغالگر قدس به عنوان ميهمان ويژه اين نمايشگاه هيچ ناشري از ايران شركت نكند."

" حجتي" پيش از اين گفته بود كه حضور ايران در نمايشگاه كتاب پاريس در دست بررسي است و حضور يا عدم حضور ايران در اين نمايشگاه معلوم نيست. وی همچنین تاکید کرد:" ايران در نمايشگاه كتاب تورين ايتاليا هم به علت اين‌كه رژيم صهيونيستي ميهمان ويژه است شركت نمي‌كند."

بنا به اعلام خبرگزاری فارس، تاكنون بسياري از كشورهاي مسلمان از جمله مصر، بحرين، سوريه و قطر شركت در نمايشگاه كتاب پاريس را تحريم كرده‌اند. "آيسسكو" نيز هفته پيش با انتشار بيانيه‌اي از كشورهاي اسلامي خواسته بود كه نمايشگاه كتاب پاريس را تحريم كنند. بيست و سومين نمايشگاه كتاب پاريس قرار است از بيست و دوم اسفند با حضور 40 نويسنده اسراییلی برگزار شود.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)