تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

هشدار نخست وزیر هلند نسبت به پخش یک فیلم ضد اسلامی

نخست‌وزير هلند روز جمعه اعلام كرد، كشورش به علت تصميم يكي از سياست‌مداران راست‌گرای این کشور براي پخش يك فيلم ضد اسلامی با خطر تحريم‌های اقتصادي و حمله به شهروندان و مراكز تجاری خود روبروست.

به گزارش رويترز، "خيرت ويلدرس" نماينده مجلس هلند كه خواستار ممنوعيت قرآن شده و قرآن را با "نبرد من" آدولف هيتلر مقايسه كرده، فيلمی ساخته و در آن ديدگاه خود را در مورد كتاب مقدس دين اسلام ارائه كرده‌است.

بر اساس این گزارش، "يان پيتر بالكنده" نخست‌وزير هلند به خبرنگاران گفت: " از حضور محصولات هلندی در يك نمايشگاه جلوگيری شد، طالبان اعلام كرده اقداماتي را عليه سربازان هلندي انجام می‌دهد و مهمانداران از کار در پروازهای خاصی بيم دارند."

"بالكنده" با وجودی که احتمال كشته شدن افراد در اين ارتباط را هم رد نكرد، از ويلدرس نخواست در تصميم خود تجديدنظر كند.

اما وی تاکید کرد دولت هلند در ديدگاه‌های "ويلدرس" شريك نيست و وی وظيفه دارد خطرات اين كار را گوشزد كند و در اين ارتباط با "ويلدرس" صحبت هم كرده است.

"ويلدرس" در وب‌سایت خود نوشته است: " نخست وزير ما آن‌قدر از پيامدهای پخش اين فيلم ترسيده كه به نظر می‌رسد به جاي دفاع از ارزش‌ها و حقوق دموكراتيك ما تسليم اسلام شده است. اجازه دهيد يك چيز را روشن كنم؛ اين فيلم پخش خواهد شد."

رویترز ادامه داد، وی كه از سوي وب‌سایت‌های ستيزه‌جوی اسلامی تهديد به مرگ شده است گفت، فيلم را تكميل كرده و در حال مذاكره با شبكه‌های تلويزيونی براي پخش آن است.

براساس گزارش رسانه‌ها انتظار می‌رود اين فيلم در ماه مارس يا آوريل پخش شود.

حزب ويلدرس، 9 كرسي در پارلمان 150 نفره هلند را در اختيار دارد.

ويلدرس در مورد "سونامي اسلامي شدن" هلند؛ محل زندگی حدود يك ميليون مسلمان هشدار داده است.

سه سازمان كاريابي هلندي از ويلدرس خواسته اند تا اين فيلم را پخش نكند چون اين امر به فعاليت‌های تجاري آن‌ها آسيب می‌رساند. برنارد وینچس رئيس گروه كاريابي یاد شده در این خصوص گفت: " ما اظهارات توهين‌آميز و غیر‌محترمانه را نمی‌پذیریم."

نظرهای خوانندگان

اصل حرف این آقا این است که چون «آزادی بیان» هست باید بتوانم هر چه می‌خواهم بگویم. و چه می‌خواهد بگوید؟ قرآن را «ممنوع» کنید!
یعنی همه آزادند. اما بعضی‌ها آزادترند!

-- آرش ، Mar 1, 2008 در ساعت 11:31 AM

اصل حرف این آقای راست گرا این است که من در کشور خودم میخواهم از چنگ اسلام گراعایی که مرا به وحشت می اندازند راحت باشم، این یعنی آزادی بیان که نخست وزیر هلند از ترس آن زیر چادر اسلام قایم شده است!

-- کافر ، Mar 1, 2008 در ساعت 11:31 AM

مانند روز روشن است كا مسلمانها عاقبت ليبرال دموكراسي غرب را نابود ميكنند
همان كاري كه با كشورهاي متمدن ان زمان يعني ايران مصر انجام دادند
اين كار خوبي است كه اسلام را رسوا كنند

-- mohamaad ، Mar 2, 2008 در ساعت 11:31 AM

هر چند مخالف توهین به عقیده دیگران هستم، اما این دلیل نمی شود عقاید پوسیده و ارتجاعی اسلام و قرآن نقد نشوند. مسلمانان قرنهاست در تحجر زندگی می کنند و گویا نمی خواهند از این حالت خارج شوند.

-- خسرو ، Mar 2, 2008 در ساعت 11:31 AM

فاشیسم اسلامی کثیفترین جنایت علیه بشریت در دوره مدرن است. از رسوایی طرفداران آن نباید هراس داشت.همچنانکه آنان از کشتار انسانهای بیگناه ترسی ندارند.

-- رضا ، Mar 2, 2008 در ساعت 11:31 AM

در واقع این "مردم ایران" هستند که باید خشونت و حماقت نهفته در اسلامِ حاکم و تناقضات و ناروایی های قرآن را برای دنیا تصویر کنند و از آن صحبت کنند، چرا که از نزدیک آن را تجربه کرده اند... که این مهم به دلایل تنبلی، بی مسئولیتی در قبال دیگران (معاصران و آیندگان)، کمبود اندیشه و فضای گفتگوی اجتماعی و به ویژه ترس و واهمه از تکفیر و ارتداد و کشته شدن از سوی ایرانیان به خوبی انجام نمی شود. ما اکنون و هنوز مرعوبِ تسلط اینانیم! به گمانم نخست این اقتدارِ مسلط باید شکسته شود، فضای ایمن پدید آید، تا تجربه دستِ اول ایرانیان بازگو شود و بازتاب جهانی یابد. آن گاه ریشه ی این نامردمی به کلی کنده خواهد شد!

-- Hkmzdh ، Mar 2, 2008 در ساعت 11:31 AM

به نظر من آزادي بيان به معني توهين به مقدسات ملت‌هاي مختلف نيست خواه اين مقدسات ديني باشد و يا غير ديني.

-- بابك ، Mar 2, 2008 در ساعت 11:31 AM

به نظرم آزادی بیان دلیل توهین نیست! ما نباید تنفر شخصی (که میتواند ناشی از سرخوردگی ها و عقده های درونی ما باشد) را با تمسخر آنچه برای دیگران مقدس است ارضا کنیم. حتی اگر این تقدس برای ما بی معنی باشد. خیلی از مفاهیمی که برای ما ارزشمند و عزیز است برای دیگران به همان اندازه مضحک است. نکته دیگر که هنوز برای من روشن نیست اینکه چرا در خصوص هولوکاست (که یک واقعه بشری و البته منزجر کننده و موهن است) کسی حق صحبت و با تشکیک (شک کردن) ندارد و در همین کشورهای به اصطلاح آزاد او را زندانی میکنند. این چه آزادی بیانی است؟ اگر این آقا یا امثال ائ میخواهند بگویند قوانین اسلامی بد است یا مسلمانان متعصب یا متحجرند بهتر است اولا دین آنها را آنگونه که هست بشناسد و ثانیا از راهی وارد شود که در ذهن آنها روشنگری ایجاد نماید نه تنفر. فراموش نکنیم ارتشهای مسلح هر روز آدمهای بیکناه را در خاورمیانه میکشند (آنهم ارتشهای کشورهای آزاد،آمریکا اسرائیل انگلیس و ..) ولی انگار این آقای آزادیخواه و همفکران راسیستش آزادی بیانشان خشک شده است. بد نیست اگر به هیچ چیزی پایبند نیستیم لااقل ذره ای انسانی فکر کنیم. واقعا اوف بر ما که اسم آدمیت را یدک میکشیم ولی در دورویی و درنده خویی روی هر حیوانی را سفید کرده ایم! شرممان باد

-- بردیا ، Mar 2, 2008 در ساعت 11:31 AM

می بینم جناب بردیا گویا هنگامی که در کشور خودمان معلمان، زنان، کارگران، رانندگان و باقی مردم به انواع روش های رسوا و شرم آور غیر انسانی سرکوب، شلاق زده و اعدام می شوند برای آن که ما می خواهیم آزاد باشیم سکوت و خاموشی گزیده اند!!! اما برای کشته شدن حزب اللهی های نوار غزه (که طرفدار کشتن کور دیگر شهروندان اسراییل هستند) و یا درباره محدودیت نسبی انتقاد به هولوکاست (اگر با این شدتی که اعلام می دارند واقعیت داشته باشد) _که اتفاقن اینها نیز محل اعتراض اند_ پیراهن می درند!!!
ضمن این که اولویت ها و اضطرارها را باید شناخت باید تأکید کنم بخشی از همان حزب اللهی ها داعیه فتح و تاراج جهان را _با پرچم اسلام_ جسته و گریخته اعلام می دارند و یا کشتن دیگران را به هر وسیله ای به این هدف جایز می شمارند و شما "بردیا"ها گویا از این موضوعات بدتان نیاید...! آدمیت شما تنها در پشتیبانی از همگنانتان است؟؟ آن هم با این ذهنیت و شعارهایی که در پرتو اسلام سر می دهند؟؟؟ واقعن که!

-- Hkmzdh ، Mar 3, 2008 در ساعت 11:31 AM

دوست عزیز آقا یا خانم Hkmzdh
ممنون از نقد نظر اینجانب. البته متذکر شوم که متاسفانه هنوز جواب سوالم را نگرفتم! درواقع نحوه استدلال شما به مثابه سیاست جمهوری اسلامی میماند که به او میگویند مخالفانت را ترور نکن فوری میگوید من خود قربانی تروریسم هستم!
دوست عزیز وجود یک زستی هیچ زشتی دیگر را توجیه نمیکند! من در هیچ جای متنم ننوشتم که در ایران ظلم نیست یا از هیج گروهی (به قول شما حزب اللهی) دفاع نکردم فقط متذکر شدم آنقدر در اتفاقات بشری زشتی و سیاهی داریم که فعلا نیازی به نقد مقدسات دیگران و توهین به آنها نداریم. شما هم درست می گویید در ایران؛عربستان،آمریکا و خیلی جاها ظلم و بیعدالتی داریم. چرا این آقا اگر واقعا دلشان برای آزادی بیان میسوزد از آنها حرفی نمیزند و الی آخر.
نکته دیگر اینکه دوست عزیز ضدیت با سیاستهای جمهوری اسلامی شما را از عرصه آزاد اندیشی دور نیندازد که این خود خطر بزرگتری است. آنچه در فلسطین این روزها میگذرد و یا در طول تاریخ گذشته واقعا غیر انسانی است. اگر تاریخ بخوانید یا با چند فلسطینی آواره صحبت کرده باشید. اینها توفیقی است که من داشتم. این فاجعه را با فروشندگان آن اعم از جمهوری اسلامی یا حماس یا اسراییل یا آمریکا ارزشگذاری نکن. به مردم آواره و مظلوم همانگونه که زجر کشیده اند نگاه کن نه از ورای عینک این آن و نه براسا مذهب یا رنگشان.
با تشکر

-- بردیا ، Mar 3, 2008 در ساعت 11:31 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)