تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

کشته‌شدن ۷۰ نفر در تصادفات جاده‌ای

رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که در سه روز اول سال‌نو، ۷۰ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در ایران جان باختند. به‌گزارش خبرگزاری فارس، "هادی هاشمی"، مهم‌ترین عوامل تصادف‌های اخیر را "سهل‌انگاری" رانندگان عنوان کرد. وی همچنین از مردم خواست تا خودروهای خود را در اختیار فرزندانشان قرار ندهند و در حین رانندگی با تلفن همراه صحبت نکنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایران هم اعلام کرد که ۸۰ درصد سوانح رانندگی در یک هفته گذشته با واژگونی خودروها همراه بوده است. به گزارش شبکه‌ تلویزیونی خبر، "محمد رویانیان" سرعت زیاد، عجله و شتاب، خواب آلودگی وخستگی را از عوامل اصلی واژگونی خودروها در این مدت اعلام کرد.

لینک ‌مرتبط در بالاترین

به گفته رویانیان "بیش از ۹۵ درصد رانندگان در چند روز اخیر کلیه قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده‌اند." وی در عین‌حال تاکید کرد که گواهینامه رانندگان "متخلف" توقیف می‌شود.

براساس اعلام پلیس راه‌های ایران، در سال گذشته بر اثر تصادفات جاده‌ای بیش از ۲۰ هزار نفر جان باخته‌ و تعداد ۲۱۵ هزار و ۱۲۶ نفر نیز مجروح و مصدوم شده‌اند.

به‌گزارش تلویزیون دولتی ایران، تراکم بالای خودرو در جاده‌ها، کمبود ظرفیت بزرگراهی، وجود بیش از ۲۰۰۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها، کمبود خدمات ایمنی و امدادی و فرهنگ نادرست رانندگی مهم‌ترین عوامل تصادف جاده‌ای در این کشور به شمار می‌آیند.

آمار تخلفات رانندگی در ایران

در پنج سال اخیر حدود ۱۰۰ هزار نفر در اثر تصادفات جاده‌ای در ایران جان خود را از دست داده‌اند.

دادستان‌کل کشور نیز یکشنبه گذشته اعلام کرد که تصادف دومین عامل مرگ و میر در ایران است. به گفته "قربانعلی‌ دری‌نجف‌آبادی" تعداد کشته‌شدگان در جاده‌های ایران بیش از کشته‌های جنگ هشت‌ساله عراق علیه این کشور است.

نظرهای خوانندگان

تا وقتی که قانون در تفکر رانندگان جایی ندارد وصع به همین منوال خواهد بود.
در حال حاضر گواهینامه بر اساس رعایت قانون صادر نمیشود و ممتحن بیشتر به مهارتهای شخص مانند دنده عوض کردن و... نگاه میکنند واین در مورد پایه یک حتی بدتر است وکسی به اینکه راننده نکات ایمنی را رعایت میکند یا نه ندارد

-- علی ، Mar 22, 2008 در ساعت 08:33 PM

سفر برای آرامش روح و جسم خسته درسرزمین مهربان ما که خنده را بنام خدا جراهی می کنند به همه عاشقان شادی و سر بلندی ایران خوش باد.

-- امین ، Mar 22, 2008 در ساعت 08:33 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)