تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

نامه سرگشاده 50 دانشجو به احمدی‌نژاد

پنجاه تن از دانشجویان محروم از تحصیل با انتشار نامه سرگشاده‌ای خطاب به محمود احمدی‌نژاد، حق فعاليت و آزادی بيان را جزء حقوق اوليه خود دانسته و حذف گسترده فعالين دانشجويی را از دانشگاه محکوم کردند.

این درحالی‌ است که هفته گذشته دادگاه انقلاب شیراز 12 دانشجوی معترض و خواهان برکناری رئیس دانشگاه شیراز را احضار و برای آن‌ها قرار وثیقه صادر کرد.

به گزارش وب‌سایت خبری "امیرکبیر" در بخش از نامه دانشجویان خطاب به احمدی‌نژاد آمده است:" انتخاب شما به عنوان رييس‌جمهور نهم ايران قطعاً يکی از سخت‌ترين دوران‌ها را برای کشور، بالاخص جامعه دانشجويی، رقم زد. دورانی که فعاليت‌های دانشجويی تحت شديدترين فشارها، به سوی وضعيتی غم‌بار سوق يافت."

متن کامل نامه را بخوانید

در این نامه تاکید شده است، در آستانه انتخابات مجلس ، حذف گسترده منتقدين دولت از دانشگاه‌ها همگام با ردصلاحيت کانديداهای مجلس حاکی از آن است که اراده‌ی حاکم در صدد است تا بساط هرگونه نقد را از سطح جامعه برچيند.

بازداشت گسترده دانشجویان و صدور احکام سنگین برای آنان از سوی قوه قضاییه ایران، با اعتراضات فراوانی در داخل و خارج از کشور از جمله در میان فعالان جنبش دانشجویی و نیز تشکل‌های چپ‌گرای دانشجویی اروپا روبرو شده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)