تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

عرضه آزاد بنزین لیتری 4000ریال

وزارت نفت ایران اعلام کرد، طرح توزیع بنزین با نرخ آزاد و خارج از نظام سهمیه‌بندی، از ساعت 24 فردا آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، "غلامحسین نوذری" امروز در جمع خبرنگاران قیمت هر لیتر بنزین آزاد را چهار هزار ریال اعلام کرد.

پیش از این رئیس سندیکای "جایگاه داران" اعلام کرده بود، هر لیتر بنزین معمولی به صورت آزاد پنج هزار ریال و بنزین سوپر شش هزار ریال خواهد بود.

این طرح که از شروع تعطیلات سال جدید ایرانی به مرحله اجرا در می‌آید، برای یک ماه ادامه خواهد داشت. برخی مطبوعات این کشور نیز از احتمال ادامه این طرح در صورت موفقیت آن خبر دادند.

روابط عمومی شرکت ملی پالایش وپخش فرآورده‌های نفتی نیز امروز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، بنزین آزاد خودروها از ساعت 12 چهارشنبه در کلیه جایگاه‌های عرضه بنزین سراسر ایران توزیع خواهد شد.

ایران که چهارمین تولید کننده بزرگ نفت در جهان است به علت نداشتن توان پالایشی هر سال با پرداخت یارانه‌های کلان، مقدار زیادی از بنزین مصرفی خود را وارد می‌کند.

ایران در خرداد ماه‌ سال‌جاری با هدف کاهش میزان مصرف بالای بنزین، طرح سهمیه بندی آن را آغازکرد. در زمان شروع این طرح، بسیاری از شهروندان ایرانی درباره ناکافی بودن میزان در نظر گرفته شده بنزین برای هر ماشین که ماهانه 100 لیتر بود، شکایت می‌کردند، لذا در آذر ماه دولت میزان سهمیه‌بنزین را به 120 لیتر در ماه افزایش داد.

نظرهای خوانندگان

از همان اول ، دولت ايران نقشه ي ارائه ي بنزين آزاد را كشيده بود اما يك دفعه نمي توانست اين كار را انجام دهد. بايد فشار و تنگناي بنزين سهميه بندي را مردم مي چشيدند و به دنبال تهيه بنزين در بازار سياه با قيمت آزاد مي رفتند تا با اعلام ارائه بنزين آزاد توسط دولت ، بگويند خدا را شكر ، خدا پدر اين دولت را بيامرزد كه ما را نجات داد. مردم ايران ، حافظه تاريخي ندارند

-- سپند سريري ، Mar 17, 2008 در ساعت 04:41 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)