تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

مرگ ۲۲ دانشجو در سانحه رانندگی

۲۲ دانشجوی «مؤسسه غیرانتفاعی خیام» مشهد، براثر سانحه رانندگی در یکی از جاده‌های جنوبی ایران، جان خود را از دست داده و ۷ نفر دیگر در این حادثه مجروح شدند.

به‌گزارش خبرگزاری ایسنا، اتوبوس حامل این دانشجویان که آنان را از بازدید مناطق جنگ هشت ساله ایران وعراق باز‌می‌گرداند، شب گذشته در محور اندیمشک- خرم‌آباد با یک تریلی تانکر حامل سوختِ بنزن برخورد کرده است.

علت این حادثه «تخطی» از سرعت مجازِ راننده تریلی ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی و انحراف به چپ این وسیله نقلیه عنوان شده است. هنوز هویت کشته‌شدگان این حادثه از سوی پلیس راه کشور اعلام نشده است.

همه‌ساله در آستانه سال جدید خورشیدی «ستاد راهیان نور» که مسئولیت برگزاری تور‌های بازدید از مناطق جنگی را برعهده دارد، هزاران دانشجو و خانواده کشته‌شدگان و حادثه دیدگان این جنگ را برای «تجدید پیمان با آرمان» کشته شد‌گان به مناطق جنوبی ایران می‌برد.

وب‌سایت ستاد راهیان نور

آمار تصادفات جاده‌ای در ایران

براساس اعلام پلیس راه جمهوری اسلامی، در ۱۰ ماهه سال ‌جاری بیش از ۱۳۹۹۸نفر براثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

آمار‌های سازمان یونیسف در ایران ، نشان می‌دهد، در سال ۲۰۰۶ حدود ۲۶۰۰ نفر در تصادفات جاده‌ای در این‌ کشور جان باختند که این رقم در سال ۲۰۰۰ بالغ بر ۱۷۰۰۰ نفر بوده است.

براساس این اعلام، دو و نیم درصد از کل تصادفات جاده‌ای دنیا، در ایران اتفاق می‌افتد. این به آن معناست که آمار تصادفات جاده‌ای در ایران ۲۰ برابر دیگر کشورهای جهان است.

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، سالانه بیش از ۵۰ میلیون نفر در جاده‌ها دچار سانحه میشوند که سهم ایران از این تلفات بسیار چشم‌گیر است. آمار تصادفات رانندگی در ایران بیش از ۴۰۰ هزار مورد در سال است که نشان از ناامنی جاده های ایران دارد.

نظرهای خوانندگان

آخر چرا نمی گوييد که اين تانکر از منطقه ای از اسکله ای که تحت نظارت و حفاظت بسيج و سپاه است بنزين قاچاق می برده، و برای صرفه جویی در پرداخت به راننده به جای دو راننده برای مسافت هزار دویست کيلومتر تنها يک راننده و يک کمک راننده هفده ساله داشته که در زمان تصادف راننده آن جوانک را پشت رل نشانده بوده. بچه های مردم را جزغاله کردند!! فدای سر رهبر. ده سال پيش هم در جاده ولنجک دست راست بالا تر از زندان اوين دانشگاه ناب محمدی سی سه دختر دانش آموز در يک تصادف کشته شدند آنها هم فدای سر رهبر. تا به حال صد ها نفر در اين سرازيری ولنجک لت و پار شده اند و اين ديوار جهالت را که می شود هم برداشت برنداشتند آنهم فدای سر رهبر فکر طلا. حتما شما اين اصطلاح فکر طلای رهبر را نشنيده ايد. ولی از مجذوبين و مذابين، يعنی ذوب شدگان در ديگ ولايت دوازده نفر با هم خوابنما شده اند و همگی هم يک خواب ديده اند... طبق اين خواب خداوند وقتی روحانيت شيعه را می سازد همه را از روی مدل رهبر فرزانه ی ما می سازد. و دستگاه خلقت خدا برای ساخت و پرداخت رهبر فرزانه چنين است. اول خود رهبری يعنی آقا را می سازد الهی که من قربون ايشون برم بعد امحاء و احشاء که عبارت از قلب مبارکشون است و هم شش ايشون که ضد دود است، و فقط برا دودای خوب خوب ساخته شده و بعد روده کوچک و بزرگ و خلاصه... آقا را و همه ی اينها با يا هو و يک "نفخت من روحی» انجام می شود بعد جبرييل که مدرن است در لباس يک غربی ، که البته غربی نيست و از طايفه بنی هاشم است در حالی که يک قيف در دست دارد ظاهر می شود بعد يک بازرگان که نربان فروش است با نردبانی در دست از فرنگ وارد می شود و آن نردبان را بر قد رعنای امام، مدل فرزانه و فرزانگی می گذارد، مصيب کاردار آقا با سطلی پر از بخار از در وارد می شود همه چيز برای معجزه آماده است، جبرييل از نردبان بالا می رود، مصيب سطل را بدست جبرييل می دهد. جبرييل آن قيف را در سوراخ جمجمه ی رهبری که هنوز شل است و از همين حالا از آن نور بيرون می ريزد می گذارد بعد جبرييل از نردبان بالا می رود و بر شانه های امام رهبر فرزانه قرار می گيرد و طلای مذاب و پر بخور را در جمجمه ی رهبری جاری می کند. و اين است يکی از اسرار اينکه چرا رهبری اولا فرزانه است و دوما هی فکرای طلايی طلايی از مغز ايشون متصاعد ميشه. اگه اين مطلب منو سانسور کنی الهی رهبری نفرينت کنه و تا صد و پنجاه سال زندگی کنی. ولی بدون که تو ايران به رهبری از فردا قراره بگن رهبر فکر طلايی، تو که خيلی بلای ، امام مايی ! امام مايی!!

-- بدون نام ، Mar 16, 2008 در ساعت 12:58 PM

سلام
خدا بیامرزدشون، اما اگر اینجا هم کشته نمیشدند، باید تو زندانها می پوسیدند

-- سیاوش ، Mar 17, 2008 در ساعت 12:58 PM

Pretty sad story. This , however, is an example of a totally unprofessional reporting that is becoming all but too common in Radio Zamaneh. (1) You are not citing any references. (2)Some of the conclusions are ambiguous. What does "20 times more than the rest of the world" exactly mean? (3) If it means what I think it means (i.e., per capita) then your
your math (perhaps purposely) is way off. The number of deaths in US in 2005 per 100,000 people is 14.3. Assuming that 20,000 people are killed every year in accidents in Iran, this amounts to 29 death per 100,000 people, or roughly twice as in States. While it's sad, it is not as horrible as you make it sound.
Also, if I can trust your report, this means that the number of deaths due to traffic accidents in US is "10 times more than the rest of the world", which is a hard to believe.

-- بدون نام ، Mar 17, 2008 در ساعت 12:58 PM

چرا هرساله باید بدبختهایی این چنین عذاب بکشند ان کسانی که برنامه این موارد رامی ریزند دل ندارند اگربچه ی خودشان باشد چه کار می کنند خدا عاملان این موارد را به خاک سیاه بنشاند

-- دانشجو ، Mar 31, 2008 در ساعت 12:58 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)