تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

مرگ 20 هزار نفر در سوانح رانندگی 1386

سازمان پزشکی قانونی ایران اعلام کرد که در ده ماه اول سال جاری بیش از 20 هزار نفر بر اثر تصادف های رانندگی کشته شدند.

به گزارش مهر از این تعداد چهار هزار و‪ ۱۴۶‬نفر زن و‪۱۶‬هزار و‪ ۱۸۱‬نفر مرد بودند. همچنین در تصادفات 10 ماهه 214 هزار و 293 نفر نیز مجروح شده اند. درنوروز سال، ۸۶‬استان خوزستان با ‪ ۱۱۳‬مورد مرگ براثر تصادف بيشترين واستان‌هاي چهارمحال وبختياري وكهكيلويه وبوير احمد هر يك با شش مورد مرگ ناشي از تصادفات كمترين ميزان را به خود اختصاص داده است.

روز گذشته ۲۲ دانشجوی «مؤسسه غیرانتفاعی خیام» مشهد، براثر سانحه رانندگی در یکی از جاده‌های جنوبی ایران، جان خود را از دست داده و ۷ نفر دیگر در این حادثه مجروح شدند. اتوبوس حامل این دانشجویان که آنان را از بازدید مناطق جنگ هشت ساله ایران وعراق باز‌می‌گرداند، در محور اندیمشک- خرم‌آباد با یک تریلی تانکر حامل سوختِ بنزن برخورد کرد.

آمار تصادفات جاده‌ای در ایران
بر اساس آمار سالانه نزدیک به 30 هزار نفر در جاده‌اي ایران کشته می شوند. سوانح رانندگی پس از بيماري‌هاي قلبي‌ - عروقي، دومين عامل مرگ و مير در ایران محسوب مي‌شود.

آمار‌های سازمان یونیسف در ایران نشان می‌دهد، در سال ۲۰۰۶ حدود ۲۶۰۰ نفر در تصادفات جاده‌ای در این‌ کشور جان باختند که این رقم در سال ۲۰۰۰ بالغ بر ۱۷۰۰۰ نفر بوده است.

براساس این اعلام، دو و نیم درصد از کل تصادفات جاده‌ای دنیا، در ایران اتفاق می‌افتد. این به آن معناست که آمار تصادفات جاده‌ای در ایران ۲۰ برابر دیگر کشورهای جهان است.

در همین حال وزیر راه ترابری ایران به ایسنا گفته است:« قبول ندارم ايران جزء بدترين كشورهاي جهان در تصادفات است. اين آمارها مي‌تواند هم نگران‌كننده و مخل امنيت رواني و هم قابليت بازدارندگي داشته باشند.»
بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، سالانه بیش از ۵۰ میلیون نفر در جاده‌ها دچار سانحه می شوند که سهم ایران از این تلفات چشم‌گیر است. آمار تصادفات رانندگی در ایران بیش از ۴۰۰ هزار مورد در سال است که نشان از ناامنی جاده های ایران دارد.

نظرهای خوانندگان

همه ی اين کشته شدگان به تقصیر بيمه شدگان ابولفظل و حرزت عباس و اما حسين و چه و چه اند. تازه زير سايه های امام زمان هم هستند. چون امام زمان هم در اثر کوکوناژ يعنی همانند سازی تعدد اعداد کرده. شما فکر می کنين الکيه تا حالا ما صد تا امام زمون فقط تو اين ماه اسفندی ديديم. تازه هنوز ماه تموم نشده. خدا زيادشون کنه.

-- بدون نام ، Mar 18, 2008 در ساعت 04:53 PM

چناب سردبير
خيلي متاسف شدم وقتي اسم محسن درزي را كنار بزرگ مرداني چون سايه و كسرايي ديدم .هينقدر نمانده بود كه گريه كنم .محسن درزي فراموش كرد تا بقيه داستان را بنويسد.
همكاريش را با حاج داوود زندانبان قزلحصار . با ناطقيان مسول بند 1 واحد 3 دادستاني.سعيد صادق صميمي معاون بند.گه هم اكنون در گوشه اي در المان خزيده و حتما منتظراست مطلبي از شاهكارهاي خودش را در سايت شما بنويسد.اقاي درزي فراموش كرد كه در بنذ 1 تواب تربيت ميكرد و براي حاج داوود دم تكان ميداد .
خودش ب اين همه كثافت اعتراف كرده.

-- siminsaz@yahoo.com ، Mar 24, 2008 در ساعت 04:53 PM

جاي تاسف دارد كه سيماي جمهوري اسلامي وقتي يك يا دوسرباز آمريكايي درعراق كشته مي شود مرتباً آمار كشته شدگان آمريكا را اعلام مي كند ومي گويد كه از آغاز جنگ تاكنون (4سال)حدود5000 نفر آمريكايي كشته شدند درحالي كه اماركشته شدگان يكسال تصادفات در ايران 20000است

-- كوهي ، Apr 6, 2008 در ساعت 04:53 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)