تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

۳۴ کرسی برای اصلاح‌طلبان

عبدلله‌ ناصری سخنگوی ستاد اصلاح‌طلبان اعلام کرد: "اصلاح‌طلبان ۳۴ کرسی مجلس را به دست آوردند."
به گفته ناصری، ۱۵ نامزد اصلاح‌طلب نیز در شهر‌های مختلف کشور به دور دوم انتخابات راه یافته‌اند. به گزارش خبرگزاری فارس، وی اظهار امیدوار کرد که تمامی این ۱۵ نفر در مرحله دوم انتخابات به پیروزی برسند.

براساس قانون انتخابات در ایران، در صورتی‌که نامزدهای انتخاباتی در مجلس نتوانند بیش از یک چهارم آرائی را که به صندوق ریخته شده است را به خود اختصاص دهند، انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود. دور دوم انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، قرار است در اردیبهشت سال آینده (۱۳۸۸) برگزار شود.

ناصری که عصر امروز در یک نشست خبری با خبرنگاران گفت وگو می‌کرد، همچنین از روند شمارش آراء در حوزه انتخابیه تهران هم اعلام نگرانی کرد. وی گفت که اتفاق «نامیمونی» افتاده است که وضعیت حوزه‌ها و آرای نامزدها را اعلام نمی‌کنند. به‌گفته ناصری "جریان اصلاح‌طلبی آنقدر کم وزن نیست که بتوان آن را از صحنه سیاسی کشور حذف و خارج کرد." ناصری در عین‌حال تاکید کرد، جریان اصلاحات توانست در این دوره از انتخابات «بازی‌های» پیش‌بینی شده را به هم بزند کرد.

اعتراض به سخنان پورمحمدی
عبد‌الله ناصری همچنین در یک موضع‌گیری جداگانه، نسبت به سخنان «جانبدارانه و بی‌سابقه» وزیرکشور درباره اعلام پیروزی ۷۱ درصدی محافظه‌کاران در انتخابات انتقاد کرد. به‌گزارش وب‌ سایت «بهارستان ایران» سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان، احتمال داد که وزیر کشور از سوی مقام‌های مافوقش برای اعلام موضع جانبدارانه به نفع محافظه‌کاران تحت فشار باشد.

ناصری این عمل «جانبدارانه» پورمحمدی را تائیدی بر نگرانی‌های اصلاح‌طلبان دانست و اعلام کرد، انتظار نداشته است که وزیر کشور با «نزول شان» خود در مقام سخنگوی محافظه‌کاران ظاهر شود. این در حالی‌است که رییس ستاد انتخابات استان تهران هم خبر از پیروزی محافظه‌کاران در شهرستان‌های استان تهران داده است.

پیشی گرفتن ۱۷ اصلاح‌طلب در تهران
رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران بزرگ هم امروز اعلام کرد، براساس آخرین گزارش‌های دریافتی ۱۷ نامزد اصلاح‌طلب در تهران از سایر رقبای خود پیشی گرفته‌اند. به گزارش وب‌سایت «بهارستان ایران» حسین مرعشی اظهار امیدواری کرد که در صورت تداوم این روند، اصلاح‌طلبان ۱۷ کرسی نمایندگی مجلس از تهران را در اختیار بگیرند. اما خبرگزاری فارس در خبری اعلام کرد که ۱۵ محافظه‌کار توانسته‌اند در صدر نتایج انتخابات تهران قرار بگیرند و تنها ۵ اصلاح‌طلب در این لیست ۲۰ نفره حضو دارند.

هنوز آمار دقیق و رسمی در مورد نتایج تهران از سوی وزارت کشور اعلام نشده است. «صفر‌علی براتلو» رییس ستاد انتخابات استان تهران اظهار امیدواری کرده است تا روز یکشنبه نتایج حوزه انتخابیه تهران اعلام شود.

نظرهای خوانندگان

vaghean jaye taasof dare ke ba vojood inke vaze keshvar az hame nazar nesbat be zamane eslahtalaban badtar shode va keshvar besooye faghr va estebdade motlagh harkat mikone mardome Iran inghadr nesbat be ayande khod va keshvar bi tafavot hastand

-- mehrnoosh ، Mar 16, 2008 در ساعت 06:10 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)