رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۸۶

ابلاغ قانون مبارزه پولشویی در ایران

محمود احمدي‌نژاد، نخستين قانون مبارزه با پولشويي را به وزارت امور اقتصادی و دارائی ایران ابلاغ كرد.

"گروه اقدام مالي" در آبان ماه سال‌جاری از ايران خواسته بود هرچه زودتر نقايص خود را در زمينه مبارزه با تامين مالي نهاد‌های تروریستی و پولشويي برطرف كند.

به گزارش خبرگزاري فارس، اين قانون مشتمل بر دوازده ماده و هفت تبصره در جلسه علني روز سه‌شنبه دوم بهمن ماه 1386 مجلس شوراي اسلامي تصويب و در تاريخ 17/11/1386 به تأييد شوراي نگهبان رسيد.

این قانون، هرگونه تحصيل، تملك، نگهداري يا استفاده از عوايد حاصل از فعاليت‌هاي غيرقانوني را شامل مي‌شود.

شوراي عالی پولشويي نیز از این پس به رياست وزير اقتصاد و شامل وزراي بازرگاني، اطلاعات، وزيركشور و رييس بانك‌مركزي بر اجراي اين قانون نظارت خواهند داشت.

متن کامل قانون پولشویی

اين قانون از این پس باید در بانك‌ها، موسسات مالي و نيز در شركت‌هاي بيمه، صندوق‌هاي مالي، نهادها و شهرداري‌های کل کشور اجرا شود.

گفته می‌شود، ايران ماه گذشته اين مسئله (اجرای قانون پولشویی) را در "گروه اقدام مالي" كه قرار است تا چند روز دیگر تشكيل جلسه دهد مطرح كرده بود.

"گروه اقدام مالي" كه در سال 1989 با هدف مبارزه با استفاده جنايتكارانه از سيستم‌هاي مالي تاسيس شد، چندی پیش از نبود يك سيستم كامل مبارزه با پولشويي و تامين مالي تروريسم در جمهوري اسلامي به شدت ابراز نگراني كرد و به همين دليل از موسسات مالي وابسته به خود خواست با در نظر داشتن خطرات موجود در سيستم مالي ايران، اقدامات اضطراري در اين مورد اتخاذ كنند.

نظرهای خوانندگان

این خبر یک کمی مبهمه لطفا روشن کنید که کی قراره به کی نظارت کنه.
در مورد کمک به سازمان‌های تروریستی هم فقط یک سزمان تو ایران بود که نظارت مستقیم می‌کرد که پول رو غیر از بودجه مشخص شده خرج نکنن، اونم سازمان برنامه و بودجه بود که آقای احمدی نژاد منحل کردنش تتا هر چی دلشون خواست برای فلسطینی‌ها و لبنانی‌های عزیزشون پول بفرستن. البته ناگفته نماند که این هم به گفته‌ی رهبر انجام شد.
سید حسن نصرالله !خوشحال باش برو کیف کن با پول ما چون ما ناآگاهیم!!

-- مهیار ، Feb 27, 2008 در ساعت 02:52 PM

خوب فکر نمی کنی اگه لبنان و نصر اللل.غبره می بودن اسراییل دیگه نمی ذاشت کسی تو خاور میانه نفس بکشه چطور به آمریکا و کلا مو بورا که می رسه طرف از ژاپن و استرالیا و هلند و اسپانیا سرباز می فرسته عراق کسی هم نمی پرسه آخه شما رو سننم و خرج سه تریلیون دلاری که تصورش هم برای من سخته روی اقتصاد آمریکا و در واقع جهان می ذاره ولی حالا کمک ایران به بدبختهای فلسطینی و لبنانی علیه رژیم تروریست و نظامی و وحشی اسرایییل غیر انسانیه

-- mani ، Mar 10, 2008 در ساعت 02:52 PM