رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۸۶

حمله شدید کلینتون به اوباما

هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات ایالات متحده در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، رقیب خود باراک اوباما را به خاطر تغییر عمدی دیدگاه‌های وی درباره نظام درمانی و بهداشتی آمریکا، سرزنش کرد.

رویترز با اعلام این خبر نوشت، کلینتون به اوباما به خاطراستفاده از تاکتیک‌های مورد استفاده جمهوری‌خواهان در رقابت با دموکرات‌ها انتقاد کرد و به او گفت: "باراک اوباما شرم کن."

وی این سخنان را پس از یک گردهمایی انتخاباتی در اوهایو، ایالتی که به آراء آن برای پیروزی نیاز دارد، در گفت وگو باخبرنگاران مطرح کرد.

آسوشیتدپرس نیز نوشت، کلینتون خطاب به اوباما گفت: "در اوهایو همدیگر را می‌بینیم."

کلینتون در حالی‌که نسخه‌ای از اعلامیه تبلیغاتی اوباما را در دست داشت، اقدامات انتخاباتی وی را "دروغین، گمراه کننده، و حاوی اطلاعات بی‌اعتبار" معرفی کرد.

او گفت: "سناتور اوباما می‌داند که وادار کردن مردم به بیمه شدن در حالی‌که توانایی آن را ندارند، از سوی من صحت ندارد. او میلیون ها دلار هزینه می‌کند تا دروغ هایش را ثابت کند و البته به نتیجه‌ای نمی‌رسد. برای دموکرات‌ها مخرب است که بهداشت همگانی را بی‌اعتبار جلوه دهند."

در واکنش به اظهارات کلینتون، اوباما گفت که هر آنچه در نشریه انتخاباتی‌اش نوشته شده صحت دارد و از "تغییر لحن ناگهانی" هیلاری کلینتون، متعجب است و از آنجا که این اعلامیه‌ها مدت‌هاست که منتشر و پخش شده اند و هیلاری تازه به آنها اشاره می‌کند، سخنان وی را "تاکتیکی" خواند.

پس ازکسب پیروزی‌های پی‌در‌پی اوباما در انتخابات مقدماتی، کلینتون برای کاندید شدن از سوی حزب دموکرات، به آراء اوهایو و تگزاس نیاز دارد.

نظرهای خوانندگان

خوش به حال ما ایرانی ها که تا حالا هیچ کدوم از کاندیدا هامون دروغ نگفتن

-- امید ، Feb 25, 2008 در ساعت 12:03 PM