رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۸۶

حمایت اسراییل از تحریم‌های جدید علیه ایران

در پی انتشار گزارش جدید مدیركل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران، سخنگوی دولت اسراییل اعلام كرد كه تل‌آویو از اعمال تحریم‌های بیشتر برای توقف فعالیت‌های هسته‌ای ایران حمایت می كند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، "اوی پازنر" گفت: "این‌كه آژانس بین المللی انرژی اتمی اذعان كرده است كه نمی‌تواند ماهیت واقعی برنامه هسته‌ای ایران را مشخص كند بسیار جدی و خطرناک است." وی گفت: "این مسئله نشان می‌دهد كه ایران توانسته است حتی پس از پنج سال تحقیق نیات واقعی‌ خود را درباره ماهیت برنامه هسته‌ای‌اش پنهان سازد."

پازنر تاکید کرد: "تمامی این مسائل به واقع سوءظن‌های ما را در زمینه نیات واقعی ایران كه همانا تولید تسلیحات هسته‌ای است، تقویت می كند." وی در ادامه خاطرنشان ساخت که کشور مطبوعش با تقویت تحریم‌ها علیه ایران موافق است.

اژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته در گزارش خود اعلام كرد که اطلاعات جدیدی درباره برنامه هسته‌ای تهران به دست آورده است اما این اطلاعات ناقص است. این اژانس اعلام كرد در جایگاهی نیست كه بتواند ماهیت واقعی برنامه هسته‌ای ایران را مشخص كند.

تل‌آویو، ایران را دشمن قسم خورده خود می‌داند و این كشور را به گسترش برنامه هسته‌ای به منظور حذف كردن خود از نقشه جهان متهم می‌كند.

نظرهای خوانندگان

واقعا نظرات یک اسرائیلی در یک کشور پاک و دوستار حقوق بشر چقدر ما را شوکه کرد کشوری که کاملا بر اساس اهداف بشر دوستانه انسانها را میکشد و سلاح هسته ای که چیز مهمی نیست تولید میکند و کشوری که کاملا قانونی آماده حمله به همه کشورهای اطراف خود بوده و مهمتر از همه کشور مظلوم و فرشته گونه ای چون آمریکا از آن حمایت میکند.
واقعا نقطه نظرات شوکه کننده ای بود و ماهیت انسانی و وجدان بشری را بیدار میکند.

-- بدون نام ، Feb 24, 2008 در ساعت 03:24 PM

خانم / اقای بدون نام ، سوای انکه اسرائیلیها چگونه »» جانورانی «« هستند ! ایکاش ما هم در زمینه وطن پرستی در رده انان بودیم تا بدینگونه اکنون پریشان و دربدر و مورد توهین و بی احترامی این و ان که توسط »» خودیها « در داخل کشور و توسط »» غیر خودیها !! در خارج از ان به ما تحمیل میشود نبودیم !. انسانی را »» جانور «« صداکنند ! بهتر از انست که او را
»» در بدر «« بشناسند !.
داوید.

-- داوید ، Feb 24, 2008 در ساعت 03:24 PM