رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۸۶

"دلیل برکناری محمد‌باقر ذوالقدر اعلام شد"

یک نماینده مجلس ایران، دلیل اصلی برکناری محمد‌باقر ذوالقدر از معاونت امنیت وزارت کشور را اعلام آماده‌باش نظامی این مقام وقت به فرماندهان و فرمانداری‌های کل کشور برای مقابله با حمله قطعی آمریکا به خاک این کشور اعلام کرد.

محمدباقر ذوالقدر درآذرماه سال‌جاری براساس آن‌چه که رسانه‌های نزدیک به دولت محافظه‌کار محمود‌احمدی‌نژاد اعلام کردند، از سمت خود برکنار شد. مصطفی پورمحمدی وزیر کشور با سکوت در برابر چنین تصمیمی اعلام کرد:"بحث آقای ذوالقدر باید به وقت مناسبی سپرده شود. خود آقای ذوالقدر باید در این رابطه توضیح دهد." اما محمد‌باقر ذوالقدر با امتناع از حضور در مراسم تودیع خود به طورغیر مستقیم نشان داد که برخلاف میل باطنی‌اش از مقام خود کنار گذاشته شده است.

"ذوالقدر" آن‌گونه که وزارت کشور ايران اعلام کرده پنجاه‌ساله و اهل شيراز است و پس از انقلاب 1979 ابتدا به کميته ‌های انقلاب و سپس به سپاه پاسداران پيوسته و در دوران جنگ ايران و عراق مسئوليت آموزش سپاه و در پی آن، فرماندهی قرارگاه جنگ‌های نامنظم سپاه را بر عهده داشته است.

به گزارش ستاد انتخاباتی محافظه‌کاران از مشهد، "علي عسگري" نماينده مردم مشهد در مجلس ایران که عصر روز پنجشنبه در جمع طلبه‌های "مدرسه علميه نواب" مشهد سخنرانی می‌کرد، گفت:"سردار ذوالقدر در فراخواني به فرماندهان و فرمانداران سراسر كشور دستور آماده باش داده بود و همين مساله سبب بركناري او شد."

عسگري از نمايندگان محافظه‌کار مردم مشهد و كلات در مجلس هفتم و داوطلب نمايندگي مجدد از اين حوزه انتخابيه در مجلس هشتم است

نظرهای خوانندگان

زمانه بر سر جنگ است يا علي مددي!
محافظه كار؟!!!!! عجب لغت بي طرفانه اي!

-- ميم نقطه ، Feb 22, 2008 در ساعت 02:46 PM

اقاي عسگري نمايندهء نزديك به اقاي هاشمي است و به همين دليل در ليست اصولگرايان مشهد قرار ندارد.

-- بدون نام ، Feb 22, 2008 در ساعت 02:46 PM

Hala man nemidonam amade bash dadan be farmandehan che rabti be barkenarie aghaye zolghadr dareh!

-- Mehdi ، Feb 22, 2008 در ساعت 02:46 PM

ایشان هنوز از حال و هوای محدوده نظامی در نیامده بنا بر این حرجی بر او نیست

-- بدون نام ، Feb 24, 2008 در ساعت 02:46 PM