رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۸۶

روزهای بی‌تقویم اسکویی در کانادا

فیلم مستند «روزهای بی‌تقویم» مهرداد اسكویی، برای شركت در جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «هات‌داکز»* کانادا پذیرفته شد.

به گزارش ایسنا، این جشنواره در كنار جشنواره فیلم مستند «آی‌دی‌اف‌آ» آمستردام، یكی از معتبرترین جشنواره‌های بین‌المللی فیلم مستند است كه از 28 فروردین تا 7 اردیبهشت سال 87 در تورنتو برگزار می‌شود.

این شانزدهمین حضور بین‌المللی مستند «روزهای بی‌تقویم» است. این فیلم تاكنون موفق به دریافت جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره‌ «كنتاكت اكراین»، جایزه دوم فیلم مستند «سه قاره هند» و نیز دیپلم افتخار بهترین كارگردانی از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بوده است. پخش بین‌المللی این فیلم برعهده رسانه بین‌المللی "شهرزاد" است.

پرس تی وی، در معرفی اسکویی آورده است: مهرداد اسکویی کارگردان ایرانی را به خاطر مستندها و ایده‌های جالبش می‌شناسیم. این کارگردان 48 ساله هیچ‌گاه در طول عمر حرفه‌ای‌اش خود را به ژانر خاصی محدود نکرده و شاید بتوان گفت که دریافت بیش از 70 جایزه ملی و بین‌المللی خود را مدیون همین طرز تفکر آزاد و بدون مرزش است. بیش تر از آن‌که کارهای اسکویی را روی پرده سینماها ببینیم، شاهد اکران‌های خصوصی آن‌ها بودیم.

بزودی دی‌وی‌دی این مستند به همراه كتابچه‌ای دربردارنده اطلاعات، تحلیل و نقد و بررسی فیلم توسط انتشارات «ماه‌ریز» منتشر میشود.

*hotdocs