رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۸۶

امامی کاشانی: شورای امنیت صلاحیت ندارد

درحالي‌كه آژانس بين المللي انرژي اتمي، قرار است گزارش خود را درباره برنامه هسته‌اي ايران تا ساعاتی دیگر منتشر كند. يك مقام بلند‌پايه مذهبي در اين کشور اعلام كرد، شوراي امنيت سازمان ملل صلاحيت رسيدگي به پرونده هسته‌اي ايران را ندارد.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، آيت‌الله امامي‌كاشاني در نماز جمعه امروز تهران گفت که آمريكا، اسرائيل و انگليس مي‌گويند بايد مشكل پرونده هسته‌ای ایران در شوراي امنيت سازمان ملل متحد حل و فصل و قطعنامه‌اي عليه اين کشور صادر شود، اما اين شورا صلاحيت بررسي پرونده علمي را ندارد.

فرانسه و انگليس روز گذشته پيش‌نويس قطعنامه‌اي را به شوراي امنيت سازمان ملل متحد تسليم كردند كه در آن تحريم‌هايي عليه ايران به سبب مخالفت تهران با تعليق برنامه غني‌سازي اورانيوم خود پيش‌بيني شده است.

آقای امامي كاشاني در عین‌حال تاکید کرد:"پيام ملت ايران به قدرت‌هاي استكباري اين است كه نظام جمهوري اسلامي‌ به دنبال يك كار علمي‌، صنعتي و اقتصادي است و نه تخريب و ساخت بمب اتم و آتش زدن دنيا؛ اين كار ما نيست. ما بر روي فن‌آوري صلح‌آميز پافشاري داريم و از اين راهمان يك قدم برنمي‌گرديم."

وی همچنین افزود:"شوراي امنيت بايد پرونده ايران را به آژانس برگرداند؛‌ چراكه اين شورا صلاحيت رسيدگي به يك پرونده علمي‌ و اقتصادي را ندارد."

محمد البرادعي مدير‌كل آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار است امروز (جمعه) گزارش جديدي درباره برنامه هسته‌اي ايران و همكاري اين کشور با اين آژانس منتشر كند. قدرت‌هاي بزرگ به تصويب سريع پيش‌نويس قطعنامه ضد ايراني اميدوار هستند.