رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۸۶

ده نفر در ایران به دار آویخته شدند

شش سارق مسلح در زنجان و چهار متهم به قتل در تهران، صبح امروز با تایید حکم اعدامشان از سوی دیوان‌عالی کشور به دار آویخته شدند.

روابط عمومی دیوان‌عالی کشور نام متهمان شهر زنجان را به این شرح اعلام کرده است: "سهراب.ر"، "نجات.ا"، "مهدی.د"، "حسن.ر"،"مرتضی.ج" و منوچهر.م" متهم بودند در مهرماه سال گذشته با پوشش نظامی اقدام به دستبرد از یک مغازه طلا‌فروشی از بازاری در شهر زنجان کرده‌اند. دادگاه بدوی، این شش متهم را به جرم "حمله مسلحانه"، "سلب آزادی و امنیت عمومی" و "محاربه" به اعدام محکوم کرده بود که با تایید آن از سوی بالاترین مقام قضایی ایران، صبح امروز این حکم اجرا شد.

دادستان عمومي و انقلاب زنجان نیز با صدور بیانیه‌ای، اعلام كرد:"به حول و قوه الهي و استعانت از درگاه ايزدمنان، شش نفر از سارقين مسلح بازار زنجان به دار مجازات آويخته شدند."

در اطلاعيه دادستان عمومي و انقلاب زنجان تاکید شده است:"معدومين، به اتهام و جرم سرقت مسلحانه از بازار زنجان، ايجاد رعب و وحشت، سلب آسايش و امنيت عمومي، محارب شناخته شده و در محوطه زندان مركزي به دار مجازات آويخته شدند."

متهمان اين پرونده كه 10 نفر، شامل سه برادر و يك خواهرزاده، دو برادر و يك پسرعمو، يك پسرخاله و دو نفر دوست بودند، مهرماه سال 85 در پي اقدام مسلحانه، توسط نيروهاي بسيج، امنيتي و انتظامي زنجان، دستگير شدند.

خبرگزاری فارس نیز در گزارشی از زندان اوین اعلام کرد، صبح امروز 4 متهم به قتل عمدي 5 شهروند تهراني در حياط زندان اوين به دار مجازات آويخته شدند.

روز گذشته نیز دو متهم دیگر در شهر اصفهان به دار آویخته شده بودند.

با اعدام اين 10 نفر، شمار اعدام‌ها از آغاز سال جاري ميلادي تاكنون در ايران به دستكم 48 مورد رسيد. براساس آمار و ارقام خبرگزاري فرانسه، شمار اعدام‌ها در سال جاری در ايران افزايش پيدا كرده و تاکنون به 306 مورد رسيده است.

نظرهای خوانندگان

عنوان خبر را شايد بهتر بود مي نوشتيد : ده نفر ديگر در ايران به دار آويخته شدند

-- فريدون ، Feb 20, 2008 در ساعت 02:43 PM