رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۸۶

اوباما و مک‌کین در ویسکانسن برنده شدند

سناتور باراک اوباما با پیروزی در ایالت ویسکانسن، نهمین برد پیاپی خود در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری ایالات متحده را رقم زد.

رویترز گزارش داد با این برد، هیلاری کلینتون دیگر نامزد حزب دموکرات آمریکا و رقیب اوباما، برای کسب آرا در ایالات اوهایو و تگزاس تحت فشار مضاعف قرار گرفته است.

اوباما پس از پیروزی در ویسکانسن اعلام کرد، هنوز تا پیروزی، ماه‌ها و مایل‌ها فاصله دارد و به کمک مردم تگزاس برای رسیدن به این مرحله، چشم دوخته است.

به گزارش بی‌بی‌سی، پس از شمارش 99 درصد آرای ایالت ویسکانسن، مشخص شد که اوباما 58 درصد و کلینتون تنها 41 درصد آرای این ایالت را به خود اختصاص داده‌اند.

گزارش‌های خبرنگار آسوشیتدپرس نیز حاکی‌است، اوباما تا کنون رأی موافق هزار و 303 نماینده کنگره ملی حزب دموکرات و کلینتون هزار و 233 رأی را به‌دست آورده‌اند.

پیروزی اوباما در ویسکانسن از آن رو حائز اهمیت است که وی توانست نیمی از آرای زنان سفیدپوست و تعداد قابل‌توجهی از کارگران این ایالت راکسب کند.

این در حالی‌است که هیلاری‌کلینتون گرچه پس از پیروزی اوباما در تماسی تلفنی به او تبریک گفت، اما اوباما را کسی دانست که تنها در گفتار قابل اعتماد است.

به گزارش خبرگزاری‌ها، جان مک‌کین نامزد حزب جمهوری‌خواه نیز با پیروزی در ویسکانسن و واشنگتن، به نامزدی حزب جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشورنزدیک‌تر شد. مک‌کین در این رقابت‌ها با مایک هاکبی دیگر نامزد حزب‌جمهوری‌خواه آمریکا به رقابت پرداخت.