رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۸۶

رایزنی اولمرت با مرکل درباره پرونده هسته‌ای ایران

"ایهود اولمرت" نخست وزیر اسرائیل كه می گوید نگران تهديدهاي امنيتي است كه از جانب ايران متوجه اسرائيل است، براي گفت و گو با مقامات آلماني وارد برلين شد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از برلين، ايهود اولمرت قرار است در اين سفر، با آنگلا مركل همتاي آلماني خود، هورست كوهلر رييس‌جمهوري و نايب رييس مجلس آلمان ديدار و گفت وگو كند.

اولمرت به خبرنگاران گفت: "مذاكرات جدي در برلين داريم و با مقامات آلماني در مورد مسائل و نگران‌ هاي مهم امنيتي اسراييل گفت وگو خواهد شد."

به گفته يكي از همراهان نخست وزير اسراییل ، برنامه هسته‌اي ايران از محورهاي اصلي اين مذاكرات است.
اين دومين ديدار اولمرت از آلمان طي 14 ماه گذشته است.

آلمان يكي از بزرگترين صادر‌كنندگان اقتصادی به ايران است و ارزش صادرات آن به ايران بيش از چهار ميليارد يورو در سال برآورد می‌شود.

سفر اولمرت سه روز به طول خواهد انجاميد؛ در روز اول وی از موزه يهوديان در برلين ديدار مي‌كند و فردا سه‌شنبه با آنگلا مركل روابط دوجانبه و مقدمات برگزاري اجلاس ماه آينده در اسرائيل را كه قرار است به توسعه روابط همه جانبه ميان دو طرف اختصاص يابد مورد بحث و بررسي قرار خواهد داد.

نظرهای خوانندگان

در اینجا خبر از وسط شروع می شود این کار برای فیلم های آوانگارد خوب است ولی برای خبر کلاسیک با سبک های مختلف خبرنویسی نه... داده اول: اولمرت رفته برلین، داده دوم: برای چی رفته؟ داده سوم: چه انتظاری می رود؟ داده چهارم: پیامدها... جمله آخر هم کمی ویرایش لازم دارد.

-- یک همکار ، Feb 12, 2008 در ساعت 01:15 PM