تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

سفیر ایران در هلند: ویلدرس می‌خواهد مسلمانان را اعدام کند

سفیر ایران در هلند در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر لاهه درباره خِیرت ویلدِرس، نماینده حزب آزادی هلند گفت:
او می‌خواهد از مسلمانان چهره‌ای سیاه ترسیم کند تا بعد بتواند آن‌ها را "اعدام کند".

به گزارش خبرگزاری نووم، بزرگ‌مهر زیاران، با انتقاد شدید از نماینده ضد اسلامی حزب آزادی هلند افزود:

با تحقیر متداوم مسلمانان، خیرت ویلدرس می‌خواهد جوی را به‌وجود آورد که در آن "اقدامات پیشگیرانه" علیه مسلمانان قانونی و موجه جلوه داده شود. بزرگ‌مهر زیاران این حالت را با پایگاه آمریکایی در «گوآنتانامو» مقایسه کرد که در آن افراد مظنون که بیشترشان مسلمان هستند بدون وکیل مدافع در حبس نگه داشته می‌شوند.

سفیر ایران در هلند گفت انتظار این که خیرت ویلدرس در هلند به حکومت برسد را ندارد. او ویلدرس را "تنها یک فرد یا یک برنامه شخصی برای نفرت‌پراکنی" توصیف می‌کند و می‌افزاید: "نظرات ویلدرس در میان مردم هلند طرفدار ندارد. من در میان سیاستمداران، اندیشمندان و عامه مردم هلند گرایشی در فاصله گرفتن از خیرت ویلدرس مشاهده می‌کنم."

آقای ویلدرس نماینده پارلمان هلند و رئیس حزب آزادی، اعلام کرده که فیلمی انتقادی در مورد قرآن، کتاب مقدس مسلمانان در دست تهیه دارد که به‌زودی به اکران در می‌آید.
بزرگمهر زیاران در این کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد: پخش این فیلم می‌تواند به اعتراضات وسیعی در ایران بینجامد.

او در پاسخ به پرسش‌هایی در مورد تحریم‌های احتمالی ایران نسبت به هلند و فتوای احتمالی روحانیان ایرانی برای قتل خیرت ویلدرس نظری نداد.

نظرهای خوانندگان

خودش هم می داند که کسی که اعدام می کند و تحقیر می کند و حکم سنگسار و کشتار می دهد امروز مسلمان ها هستند و حکومتی که ایشان نماینده ی ان است و نه نماینده ی پارلمان هلند

-- ایرانی ، Feb 29, 2008 در ساعت 04:00 PM

DASTE PISH MIGIRE PAS TAYOFTE IN KE ZENDANIYAN DAR IRAN HASTAN KE VAKIL NADARAN VA EDAM MISHAN

-- shahram ، Mar 1, 2008 در ساعت 04:00 PM

بنازم قدرت اسلام ناب محمدي را که جناب ايلچي دربار رهبر اسلامي ،حتي در ديار کفر، ازجزييات يک فيلم هنوز ساخته نشده با خبر است.

-- قادري ، Mar 1, 2008 در ساعت 04:00 PM

در اروپا خیلی مظلومانه مثل یک لیبرال آزادی خواه جناب سفیر سخنرانی می فرمایند در حالی که در مملکت ایشان به فتواحضرات مجازاتی دقیقا مثل زمان قرون جاهلیت صورت می گیرد .برای همه ایرانیان پیش بینی چنین روزی غیر ممکن بود

-- بدون نام ، Mar 1, 2008 در ساعت 04:00 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)