تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

بازگشت نخست وزیر مخلوع تایلند به کشور

"تاکسین شیناواترا "نخست وزیر سابق تایلند، ۱۷ ماه پی از کودتایی که به عزل وی منجر شد به کشور بازگشت.
به گزارش خبرگزاری بی‌بی‌سی، هزاران تن از هواداران او و شخصیت‌های سر‌شناس دولتی در حالی که پرچم این کشور را در دست داشتند در فرودگاه اصلی بانکوک برای استقبال از وی گرد آمده بودند.

پس از فرود هواپیمای حامل تاکسین در فرودگاه بانکوک، نیروهای پلیس او را بی‌درنگ به محل ساختمان دیوان عالی تایلند همراهی کردند تا روند رسیدگی به اتهامات فساد مطروحه علیه وی آغاز شود.
خبرگزاری فرانسه نیز در این مورد نوشت براساس بیانیه صادر شده از سوی دیوان عالی تایلند، نخست وزیر مخلوع این کشور پس از تشکیل جلسه ۲۰ دقیقه‌ای، به قید وثیقه ۲۵۰ هزار دلاری آزاد شد. در این بیانیه آمده است سفر تاکسین به خارج از کشور منوط به کسب مجوز از مقامات قضائی است.

نخستین جلسه استماع دادگاه وی ۱۲ مارس برگزار می شود.

تاکسین به فساد و اعمال نفوذ در جریان معامله‌ای مالی به نفع همسرش متهم است و در صورت اثبات جرم، وی و همسرش هر یک به ۱۳ سال زندان محکوم می‌شوند.
تاکسین که پنج سال در مقام نخست وزیری تایلند مشغول به کار بود، پس از یک کودتای نظامی در ۱۹ سپتامبر ۲۰۰۶، از حکومت خلع شد و به خارج از کشور گریخت.

گزارش‌های خبرگزاری‌ها حاکی است بازگشت او که پیشتر گفته بود دیگر وارد سیاست نمی شود، ممکن است موجب ناآرامی‌های سیاسی در تایلند شود.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)