تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ساینس مانیتور: "سندی جدید در پرونده هسته‌ای ایران"

روزنامه کریستین ساینس مانیتور در خبری، ادعای "وجود سندی پانزده‌صفحه‌ای درباره برنامه هسته‌ای ایران" را گزارش داد.
در شماره امروز این روزنامه نوشته شده "در این سند، به نحوه و روند ساخت نیم‌کره‌های اورانیوم فلزی که عنصری کلیدی در ساخت تسلیحات هسته‌ای است نیز اشاره شده است."

ساینس مانیتور ادامه داده "بازرسان بین‌المللی از سال ۲۰۰۵ میلادی می‌دانستند ایران چنین سندی را در اختیار دارد اما در نوامبر سال گذشته کپی‌ای از آن را به دست آوردند."

در ادامه این خبر آمده:
"مقامات ایرانی می‌گویند این سند پانزده‌صفحه‌ای بدون خواسته ایران، با سایر دستورالعمل‌های ارسالی به همراه دستگاه‌های غنی‌سازی اورانیوم از پاکستان به ایران فرستاده شده‌است. اما مقامات آمریکایی و تعداد زیادی از کارشناسان غیر وابسته به دولت ایران، این اظهارات را باور ندارند و می‌گویند این سند تنها یکی از اسناد مشکوکی است که تا کنون درباره برنامه هسته‌ای ایران منتشر شده و این کشور باید برای آن‌ها توضیحی قانع کننده داشته باشد.

به نوشته ساینس مانیتور، بر اساس گزارش سازمان برآوردهای اطلاعات ملی آمریکا، "تلاش مخفیانه" ایران برای تولید سلاح هسته‌ای چهار سال پیش پایان یافته اما ایران همچنان به توسعه فناوری غنی سازی اورانیوم که یکی از عناصر لازم برای تولید سلاح هسته‌ای است ادامه می‌دهد.

نظرهای خوانندگان

مقامات ایرانی می‌گویند این سند پانزده‌صفحه‌ای بدون خواسته ایران، با سایر دستورالعمل‌های ارسالی به همراه دستگاه‌های غنی‌سازی اورانیوم از پاکستان به ایران فرستاده شده‌است. in mollaham vaghean fekr mikonan donyam eyne mellate iran mashang tashrif daran!!!

-- amir ، Feb 29, 2008 در ساعت 11:09 AM

لطفا به ملت ایران توهین نکنید. اتفاقا ملت ایران خیلی هم زرنگ هستند که دارند با وجود همه مشکلات این حکومت را تحمل می کنند چون می دانند بیگانه دلش به حال خودش می سوزد نه مردم ما. اتفاقا از این جور توجیه های خنده دار زیاد در اخبار روزانه شنیده می شود مخصوصا از زبان آمریکایی ها، حالا چون آنها زور و پول دارند توجیهات غیر منطقیشان بنظر منطقی می آید و توجیهات مقامات ایرانی غیر منطقی؟.

-- شهرام ، Feb 29, 2008 در ساعت 11:09 AM

to in dore zamoone kasi joon be ezraeel mofti nemidee , che berse be in !l

-- behzad ، Feb 29, 2008 در ساعت 11:09 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)