تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

" مجلس هشتم منتقد احمدی‌نژاد خواهد بود"

در حالی‌که محافظه‌كار ايران پيش‌بيني مي‌كنند در انتخابات 24 اسفند كنترل مجلس را بدست بگيرند، اما تحليل‌گران معتقدند نمايندگان مجلس آینده این کشور، احتمالا از رئيس‌جمهور این کشور بیشتر انتقاد خواهند کرد.
رویترز در این‌باره نوشت:"سياست‌مداران اصلاح‌طلب، به عنوان سرسخت‌ترين مخالفان احمدي‌نژاد، تلاش مي‌كنند در انتخابات مجلس بار ديگر به صحنه سياسي باز گردند. آن‌ها اميدوارند از نارضايتي مردم از عملكرد احمدي‌نژاد در خصوص اقتصاد و تورم فزاينده به نفع خود استفاده كنند."

رویترز ادامه داد:"اما سياست‌مداران اصلاح‌طلب مي‌گويند، احتمال افزايش حضور اندك آن‌ها در مجلس به خاطر روند رسمي تعيين صلاحيت كاهش يافته و بسياري از اصلاح‌طلبان به ويژه افراد سرشناس از شركت در انتخابات منع شده‌اند."
در همین حال محافظه‌كاران كه به خاطر حمايت از اصول انقلاب اسلامي 1979 خود را اصول‌گرا مي‌نامند مي‌گويند که انتخابات مجلس هنوز هم انتخاباتي رقابتي است.

به نوشته رویترز جناح محافظه‌كار ایران، طيف گسترده‌اي از ديدگاه‌ها را در بر می‌گیرد؛ مخالفان سياسي ديرينه احمدي‌نژاد، نمايندگاني كه زماني طرفدار احمدي‌نژاد بودند و به طور فزاينده‌اي به منتقدان وي تبديل شده‌اند و نيز حاميان وفادار به احمدي نژاد.

در حالی‌که "عليرضا زاكاني" يكي از اعضاي جبهه متحد اصول‌گرايان در كنفرانسي خبري گفت: "اكثريت نمايندگان مجلس آينده اصول‌گرا خواهند بود و براساس نظر سنجي‌ها اكثريت مردم از اصول‌گرايان استقبال مي‌كنند" رویترز نوشت که معمولا نظر سنجي‌ها در ايران قابل اعتماد نيستند.

"امير محبيان" منتقد محافظه‌كار نیز گفت: "مجلس آينده بايد تحت كنترل اصول‌گرايان باشد ولي اين سخن بدین معنا نیست كه نمايندگان مجلس وابسته به جناح اصول‌گرا در هر اقدامي با يكديگر متحد مي‌شوند. احتمال دارد اصول‌گرايان مجلس آينده بيشتر از اصلاح‌طلبان به انتقاد شديد از دولت احمدي نژاد بپردازند."
تحليل‌گرايان مي‌گويند در صورت پيروزي نيز بعيد است جبهه متحد اصول‌گرايان مدت طولاني متحد باقي بماند، زيرا به سرعت، توجه آن‌ها به انتخابات رياست جمهوري سال 2009 میلادی معطوف شده و میان رقبا اختلاف‌هايي به وجود می‌آید.

http://news.yahoo.com/s/nm/20080226/wl_nm/iran_election_dc_1

نظرهای خوانندگان

بايدخودمان انتخاب كنيم وگر نه بيگانگان برايمان انتخاب ميكنند واين اغاز فاجعه براي مملكت ميباشد

-- جمال صادقي ، Mar 13, 2008 در ساعت 11:56 AM

کور شود هر انکه نتواند دید
مردم ایران بزرگتر از فهم دشمنان است و آنها این ملت را نمیتوانند بفهمند

-- مسعود ملائی ، Mar 28, 2008 در ساعت 11:56 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)