تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

چکیده سرمقاله‌های مطبوعات

"فرمول راهگشا "
روزنامه کیهان یادداشت امروز خود را به دیدار محمود احمدی‌نژاد و هاشمی رفسنجانی به میزبانی نهاد ریاست‌جمهوری اختصاص داده است.

این روزنامه با تاکید بر این‌ نکته که دیدار این دو مقام عالی‌رتبه جمهوری اسلامی در حالی انجام شد که "اختلاف نظرهای{آنان} نقل محافل داخلي است"، نوشت:" سخن اين نيست كه طرفين ماجرا، نظرات متفاوت خويش را كنار بگذارند- اگرچه حق، يكي بيش نيست و شايسته آن كه همگان به حق بگرايند- بلكه سخن آن است كه تفاوت ديدگاه‌ها مخصوصا در شرايط حساس كنوني، نقار و جدايي در پي نداشته باشد."

روزنامه کیهان در ادامه یادداشت روز خود با اشاره به بخشی از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در جمع اعضای مجلس خبرگان که گفته بود، برای رسیدن به وحدت باید مرز‌های جریان‌های سیاسی با دشمن پررنگ‌تر شود، می‌نویسد:" با استفاده از اين فرمول، بسياري از صف بندي‌هاي داخلي تغيير پيدا مي‌كند و تابلوهاي سياسي جابه جا مي‌شود."

"آلزايمر"
روزنامه محافظه‌کار "حزب‌الله" در سرمقاله امروز خود به وعده‌ها و شعار‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات پرداخته است.

این روزنامه با اشاره به این نکته که بسیاری از نامزد‌های انتخاباتی به محض ورود به مجلس دچار "آلزایمر" یا همان فراموشی می‌شوند، می‌نویسد:" روزهاي آينده وعده‌ها و وعيدهايي خواهيد ديد و شنيد كه همچون جوايز قرعه‌كشي بانك‌ها دود از راس مبارك‌تان بلند مي‌كند، اما همين كه نمايندگان محترم البته نه همه بر كرسي‌هاي سبزرنگ جلوس كردند و خدم و حشمي برايشان فراهم شد و ... علامت‌هاي بيماري آلزايمر در آنها به‌تدريج ظاهر مي‌شود."

این روزنامه در پایان از خداوند خواسته است تا "همه مريض‌ها به‌ويژه مبتلايان به آلزایمر" را شفا دهد.

"حضور در انتخابات و تعيين حق سرنوشت"
روزنامه جام‌جم "نگاه" خود، به قلم "عباسعلی کدخدایی" سخنگوی شورای نگهبان به موضوع انتخابات پرداخته است.

این روزنامه با تاکید "شرعی" مبنی بر حضور گسترده مردم در صحنه انتخابات، می‌نویسد:" حضور مردم در انتخابات وظيفه ملي و ديني نيز محسوب مي‌شود."

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه یادداشت خود اظهار امیدواری کرده است:" اميدواريم ملت شريف ايران در انتخابات 24 اسفند نيز مشارکتي پرشور و حداکثري داشته باشند و انتخاباتي را با رعايت اخلاق اسلامي و انتخاباتي برگزار کنند."

"به مدرس‌ها محتاجيم"
روزنامه اعتماد‌ملی سرمقاله امروز خود را به تمجید از سخنان آیت‌الله‌خامنهآی در جمع اعضای مجلس خبرگان اختصاص داده است.

این روزنامه با تقدیر از مواضع آقای خامنه‌ای در مورد برقراری عدالت در همه شئون جامعه می‌نویسد:" عدالت در تمام بخش‌ها يك ضرورت است. اما در بخش اقتصاد عدالت به معني توزيع فقر و نابرابري نيست. عدالت ارجاع امور به منزلت درست آن و نشاندن هر امري در قدر خويش است. در حوزه سياسي نيز عدالت به معناي ايجاد ظرفيت برابر، منصفانه و غيرجانبدارانه براي تمام كساني است كه در اين عرصه فعاليت مي‌كنند."

اعتماد‌ملی در ادامه سرمقاله خود در مورد انتخابات مجلس می‌نویسد:" نمايندگان ملت بايد شخصيت‌هايي مستقل، آگاه، مدافع ارزش‌هاي انقلا‌ب و خردمند باشند. با وجود مجلسي آگاه و فعال دولت به بالندگي خواهد رسيد."
این روزنامه در پایان تاکید کرده است:" امروز سياست دامنه گسترده‌اي را شامل مي‌شود، نمي‌توان به بهانه عدم علا‌قه به سياست يا فراهم نبودن همه شرايط مشاركت قهر كرد و در خانه نشست."

نظرهای خوانندگان

اعلحضرت همایونی جناب ایت الله خامنه ئی البته که صحیح هست، و صد البته هم که احسن !!، عدالت و انصاف قلابی برای همه اقشار امت اسلامی ! بهمانگونه که بود انرژی هسته ئي قلابی بخاطر مردم !!.
جدأ‌که خیلی رو دارید !.

-- داوید ، Feb 28, 2008 در ساعت 09:04 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)