تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

تمجید آیت‌الله خامنه‌ای از مواضع احمدی‌نژاد

آيت‌الله علی خامنه‌اي در نخستين سخنرانی عمومي خود از زمان انتشار گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي در هفته گذشته اعلام کرد، نقش شخص رئيس جمهور و ايستادگي وي در پيشرفت موضوع هسته‌اي بسيار بارز بوده است.

احمدي‌نژاد در سخنراني‌هاي خود اغلب به غرب هشدار داده است كه ايران درباره برنامه هسته‌اي مصالحه نمي‌كند.

آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در گزارش اخیر خود اعلام كرد، ايران موضوعات مطرح شده را در چارچوب طرح كاري كه درباره آن توافق شده بود روشن كرده است. در عين حال آژانس در گزارش خود اعلام كرد، ايران به ادعاهايي كه درباره مطالعات براي تسليحاتي كردن مواد هسته‌اي مطرح است پاسخ نداده است.

خبرگزاری مهر به نقل از آقای خامنه‌اي نوشت:" همان کسانی که می‌گفتند باید فعالیت هسته‌ای ایران برچیده شود اکنون می‌گویند ما حاضر به قبول پیشرفت‌های شما هستیم به شرط آن‌که برای مدت محدودی ادامه پیدا نکند که این مسئله پیشرفت بزرگی است که جز با استقامت به دست نمی‌آمد."

اين اظهارات آقای خامنه‌اي تكرار همان سخنان احمدي‌نژاد است كه در واكنش به گزارش آژانس بين‌المللي انرژي اتمي گفته بود، تجربه نشان مي‌دهد زماني كه ايران در برابر درخواست‌هاي غرب مقاومت مي‌كند مخالفان عقب‌نشيني مي‌كنند.

نظرهای خوانندگان

تردیدی نیست که سیاست باند هسته ای سابق نادرست و انفعالی و حتی کودکانه بود اما در این مسأله ملامتی متوجه آقای خاتمی یا اصلاح طلبان نیست. سیاست جناح معتدل راست سنتی به رهبری هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی بود که با آن راهبری خود ثابت کردند که هر چند وفادار به اصول انقلاب و دارای سابقه بسیار خوب در این نظام ، اما از زمانه خیلی عقبند و دیگر برای تصدی هیچ کار جدی صلاحیت ندارند. احتمالاً به همین دلیل است که حسن روحانی از سیاست دست کشیده و به شغل قدیم خود و وعظ و خطابه در محالس ترحیم بزرگان بازگشته است که صد البته تصمیم درست و قابل ستایشی است.

-- کریم ، Feb 26, 2008 در ساعت 01:33 PM

آقای آيت الله خامنه ای هر وقت از رضا و محمد رضا شاه سخن می گويد، با تمسخر گاهی می گويد «رضا خان قلدر» و گاهی «رضا خان قلدر و پسرش» و گاهی هم « آن پدر و پسر فاسد» اما حقيقتا فساد امروز و طبيعت اين فساد اصلا و ابدا با آن فساد فرق دارد، البته اين فرق هم کمی ست و هم کيفی. و البته قلدری را هم ما روز و شب در کوچه و خيابان هم می بينيم و هم با پوست گوشتمان لمس می کنيم. اما يک وجهه ای دارد کار آقای آيت الله خامنه ای که بسی با مرحوم شاه همجنس و برابر است. آنهم اينکه زير دستانش را و خصوصا رئیس جمهورش را کوتاه قد و غير شجاع و ناکاردان و کم سواد می خواهد. من گر چه هيچ گرايسی به جناب خاتمی ندارم ولی خوب چون چند سر و گردن از رهبری بالا تر بود رهبری هرگز در مدحش شعری نسرود. و حالا ايشان در مدح ستايش کسی غوغا می کند که تا چندی ديگر ايران را سرازير در گودال جنگ خواهد کرد.

-- بدون نام ، Feb 26, 2008 در ساعت 01:33 PM

این کریم آقا هم به میخ زده هم به نعل هم به میخ نعل خودش. نمیدونه خودش و ملتش و نسلهای بعدی چه تاوانی بابت این حق مسلم باید بده.
توی قرنی که دنیا داره پایه های پیشرفت و سعادتش رو براساس نانوتکنولوژی, بیوتکنولوژی, نانوبیوتکنولوژی,محاسبات کوانتومی و بیوانفورماتیک بنا میکنه و تکنولوژیهای پوسیده قدیمی رو از رده خارج کرده ما تمام هستی مون رو گذاشتیم برای همون تکنولوژی پوسیده. اگر یکصدم یا حتی یک هزارم هزینه ای که ایران داره برای این حق مسلم میده برای حقوق مسلم دیگه صرف میکرد اونوقت میدیدیم که کل آقایون از چپ و راست و وسط دارند به ترکستان میرن.

-- آرش ، Feb 26, 2008 در ساعت 01:33 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)